Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در دیدار با آیت الله ناصری یزدی تاکید کرد سه‌شنبه 24 آبان 1401 ساعت 18:21

ایثارگری و غیرت دینی، ویژگی شاخص امدادگران هلال احمر است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان یزد دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر؛ حجت الاسلام و المسلمین معزی در این دیدار بر ضرورت تقویت فرهنگ دینی و ارتقاء باورهای اعتقادی در جامعه تاکید کرد.
 نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر با توجه به گستردگی مشارکت جوانان در این جمعیت، پرداختن به مسائل فرهنگی آنان را از مهم‌ترین اولویت‌ها در جمعیت هلال احمر دانست و گفت: گسترش و موفقیت دین اسلام در گروی اهمیت به تبلیغ دینی است که این مسئله در هلال‌احمر که اساس فعالیت‌های آن همسو با تعالیم دین و مصداق واقعی امر به معروف و نهی از منکر است به خوبی مشهود است. 
حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینکه شهر یزد به دارالعباد ایران اسلامی ملقب است، افزود: مردم مومن این استان همواره یاری‌گر انقلاب اسلامی ‌بوده‌اند و برای رشد و ترقی جامعه دینی گام‌های بسیاری برداشته‌اند.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در این دیدار از جوانان هلال‌احمر استان یزد نیز به عنوان جوانانی ساعی، ایثارگر و دارای روحیه دینی قوی یاد کرد و گفت: ایثارگری و غیرت دینی ویژگی شاخص و بارز همه امدادگران هلال احمر در سراسر کشور است.
وی در این دیدار به بازخوانی دوران زندانی آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد در عربستان سعودی و برخورد ظالمانه آن‌ها با این روحانی نیز اشاره کرد و انگیزه خود برای حضور در یزد را وجود مبارزان دوران انقلاب بیان کرد.

افزایش روحیه غیرت دینی 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این دیدار گفت: روحیه غیرت دینی باید در جامعه به ویژه در بین جوانان تقویت شود و لازمه این امر، افزایش فعالیت‌ها و حرکت‌های موثر و مستمر فرهنگی است.
آیت الله محمد رضا ناصری در دیدار با نماینده ولی فقیه در هلال احمر ادامه داد: غیرت دینی در جامعه و به ویژه در جوانان هلال احمر وجود دارد و باید بیش از گذشته تقویت شود.
وی در ادامه از غیرت دینی به عنوان یک ارزش یاد کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم تا در مسیر تحقق دستورات خدا و پیاده شدن احکام الهی، دین خود را ادا کرده و به وظایف خود به درستی عمل کنیم.
به گفته آیت‌الله ناصری, از آنجا که یزد بین چند استان قرار گرفته و راه عبوری استان‌های جنوبی کشور به شمار می‌رود، اتفاقات و تصادفات آن نیز بسیار است، بنابراین به لحاظ تجهیزات و امکانات امداد و نجات، نیازمند توجه ویژه است. 
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان یزد پای کار، ایثارگر و دلسوز هستند و خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند، افزود: جوانان امدادگر هلال احمر، اشتیاق ویژه ای برای کار دارند و هلال احمر باید بتواند از این ویژگی به خوبی استفاده کند.