Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر یکشنبه 22 آبان 1401 ساعت 17:24

نیروی انسانی سرمایه‌ اصلی یک سازمان است


حجت الاسلام و المسلمین معزی پیش از ظهر امروز با حضور در بین همکاران هسته و هیات مرکزی گزینش از بخش‌ها و ادارت این مجموعه بازدید کرد و در نشستی صمیمانه با مدیران وکارکنان،در جریان روند فعالیت‌های انجام شده، قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، در این دیدار که با همراهی مشاور نماینده ولی فقیه در هلال احمر و مدیرکل حوزه نمایندگی همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین معزی ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه به ارائه نکات و رهنمودهایی در خصوص اصول و معیارهای یک گزینش هدفمند و دقیق پرداخت. 
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر نیروی انسانی را سرمایه اصلی یک سازمان برشمرد که می‌تواند زمینه ساز رشد و تعالی را در یک سازمان ایجاد نماید. 
وی با اشاره به این نکته که موضوع  گزینش در سایر کشورها نیز رایج است، تصریح کرد: در بیشتر کشورهای جهان نیروهای انسانی بر اساس مهارت و تخصص خود ارزیابی و گزینش می‌شوند، اما در ایران اسلامی علاوه بر اهمیت تخصص، موضوع تعهد و باورمندی به دین نیز در مساله گزینش حائز اهمیت است، چرا که جامعه ایرانی یک جامعه دینی و باورمند است.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در ادامه سخنان خود با اشاره به روایات دینی به ویژگی‌های یک نیروی انسانی کارآمد اشاره کرد و افزود: امانت‌داری، تخصص‌محوری، داشتن تقوا، وجدان کاری، صادق بودن، چابکی در عمل و انضباط از ویژگی‌های است که باید در گزینش افراد مد نظر قرار گیرد.
تاکید بر موضوع شایسته‌سالاری و عدالت محوری یکی دیگر از محورهایی است که نماینده رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر آن تاکید کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین معزی با تاکید بر این مساله که نبایستی روابط فردی در گزینش جایگزین ضوابط اداری و قانونی شود، اضافه کرد: انتخاب یک نیروی انسانی شایسته سرمایه یک سازمان را ارتقا می‌بخشد، به همین دلیل باید به این نکته توجه کرد که در انتخاب افراد منافع ملی و سازمانی در اولویت است. 
بنا به گفته نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر، کارکردن در حوزه گزینش سخت و حساس است، چرا که وظایف آن مهم و خطیر است.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پایان با قدردانی از مدیران و کارکنان این مجموعه، بار دیگر بر  حفظ سلامت اداری و دوری از تنگ‌نظری و افراط گری در مساله گزینش تاکید کرد و افزود: باید در گزینش‌ها لحاظ شود، اما عدالت در انتخاب، تجربه، علم و مهارت‌محوری موضوع حایز اهمیت دیگری است که نباید از آن غافل شویم. اگر فردی مهارت لازم را نداشته باشد هم به خود و هم منافع سازمان خسارت وارد می‌کند.
لازم به ذکر است که در ابتدای این دیدار نیز عباس حقیری لیمودهی، مدیر کل هسته مرکزی گزینش جمعیت هلال احمر به ارائه توضیحاتی در خصوص ساختار گزینش در کشور و فرآیند آن در جمعیت هلال احمر پرداخت.

40060011/13/2022 10:23:21 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/11/202211101729913894_Thum.jpg