Print Logo
رئیس دفتر فدراسیون جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در ایران شنبه 30 مهر 1401 ساعت 08:53

الگوی ایران در خانه‌های هلال را برای جهان تجویز می‌کنیم


رئیس دفتر فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در ایران گفت: خانه‌های هلال ابتکار جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران است و ما آن را به عنوان الگوی ترویج آموزش مواجهه با مخاطرات به همه‌ جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر در دنیا تجویز کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت؛ عطا دوران، رئیس دفتر فدراسیون IFRC مقیم در تهران طی سخنانی در آیین افتتاحیه گردهمایی مدیران عالی ستادی و مدیران عامل استان‌ها در مشهد مقدس گقت: اکنون جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موفق شده‌است بیش از ۶ هزار خانه هلال را در مناطق کم‌برخوردار شهری، روستاها و مناطق عشایری از تهران گرفته تا دورترین نقاط مرزی کشور راه‌اندازی کند و این الگوی بومی‌، گام موثری برای ترویج آموزش‌های همگانی مواجهه با مخاطرات طبیعی است.

وی افزود: آموزش‌های ارائه شده در خانه‌های هلال مردم محور و مطابق با ویژگی‌های جغرافیایی و ریسک مخاطرات طبیعی در هر اقلیم است و در کنار آن پاسداشت شاخص‌های فرهنگی و قومیتی مردم، در راس آن زبان و گویش آن‌ها، تاثیر آموزش‌های ارائه شده را تضمین می‌کند.

عطا دوران از حمایت فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر از طرح خانه‌های هلال خبر داد و گفت: این ابتکار جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی است و ما آن را به عنوان الگوی ترویج آموزش مواجهه با مخاطرات به همه‌ جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر در دنیا تجویز کرده‌ایم.

رئیس دفتر IFRC در تهران افزایش تاب‌آوری جوامع محلی در هنگام وقوع بلایای طبیعی را از مهم‌ترین وظایف جمعیت‌های ملی دانست و تاکید کرد: آمادگی جوامع محلی برای مواجهه با مخاطرات، تلاش‌های هلال احمر و صلیب‌سرخ برای کاهش آلام بشری را موثرتر خواهد کرد.