Print Logo
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: پنج‌شنبه 28 مهر 1401 ساعت 10:56

هلال‌احمر گره گشای مشکلات است


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، هلال احمر را نهادی مقدس نامید و گفت: در خراسان رضوی علاوه بر بحران‌های طبیعی، تجمعات انبوهی از زائران در مناسبت‌های مذهبی خاص شکل می‌گیرد که امدادرسانی به آن جز با همکاری هلال‌احمر میسر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، شرکت‌کنندگان در گردهمایی مدیران عالی ستادی و مدیران استانی جمعیت هلال احمر در مشهد مقدس؛ با آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دیدار کردند.

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در این دیدار گفت: خراسان وسیع و مشکلات آن بیش از اندازه است و حضور جمعیت هلاال احمر همیشه گره گشای مشکلات بوده‌است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در مناسبت‌های زیارتی آخر ماه صفر، پس از آنکه سفر زائران به کربلا و نجف محدود شد، بسیاری از آن‌ها عازم مشهد مقدس شدند. دو گروه بزرگ زائران افغانستانی و پاکستانی هم به این خیل پیوستند.

وی توضیح داد: با بسیج همه امکانات، امکان اسکان ۶۰۰ هزار نفر مهیا بود در حالی‌که پیش بینی حضور بیش از ۵ میلیون نفر شده ‌بود.

علم الهدی تاکید کرد: ابتکارات هلال احمر در ارائه خدمات مختلف در این تجمع انبوه مذهبی بسیاری از مشکلات را حل کرد نمونه‌اش امدادگران تحصیل کرده و دارای شأن اجتماعی بالای هلال احمر بود که سالمندان و بیماران را  با ویلچر از فاصله یک یا حتی دو کیلومتری به حرم مطهر رضوی می‌آوردند.

در ابتدای این دیدار؛ یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر گزارشی از اقدامات این جمعیت را ارائه کرد و سپس آیت الله علم‌الهدی در سخنانی از خدمات جمعیت هلال احمر در طرح همسفران خورشید قدردانی کرد.