Print Logo
با سخنان رئیس جمعیت هلال احمر جمعه 29 مهر 1401 ساعت 23:47

گردهمایی مدیران هلال‌احمر پایان یافت


رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در این ۲ روز برای حل بسیاری از مشکلات همفکری شد، طرح‌های لازم پیش‌نویس گردید و اکنون وقت عمل و اقدام سریع است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، گردهمایی مدیران عالی ستادی و مدیران عامل استانی جمعیت هلال احمر در شهر مشهد، پس از ۲ روز بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات امدادی، درمان و توانبخشی، اقدامات بین‌الملل و چالش‌های حقوقی، اداری و منابع انسانی، ساعتی پیش با سخنرانی دکتر کولیوند رئیس این جمعیت به پایان رسید.

رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم اختتامیه این گردهمایی بر مولدسازی امکانات جمعیت در سطح کشور تاکید کرد و گفت: در این ۲ روز برای حل بسیاری از مشکلات همفکری شد، طرح‌های لازم پیش‌نویس گردی و اکنون وقت عمل و اقدام سریع است.

کولیوند از لزوم ساماندهی جدی در سازمان امداد و نجات گفت و توضیح داد: تلاش می‌کنیم فرماندهی عملیات‌های امداد و نجات با استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری روز و همچنین تقویت ناوگان امدادی قوت بیشتری بگیرد.

وی وعده داد: همین امروز موفق به تامین مبلغی برای خرید آمبولانس و خودروهای نجات شده‌ایم که تلاش می‌کنیم این خریدها را تا پایان سال جاری به نتیجه برسانیم.

دکتر کولیوند در ادامه، توجه به ظرفیت‌های مردمی برای توانمندسازی و افزایش تاب‌آوری جوامع محلی را ضروری دانست و گفت: فعالیت خانه‌های هلال با رویکرد اجتماع محور بستر  عظیمی برای آمادگی مردم در مواجهه با مخاطرات فراهم کرده است و باید تلاش شود تا دخالت جوامع محلی در امدادرسانی و آمادگی برای سوانح بیش از پیش صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر فعالیت خانه‌های طلاب برای انتقال آموزش‌های همگانی هلال احمر در حوزه‌های علمیه را موثر دانست و گفت: برای ورود آموزش‌های امدادی به مدارس و مساجد اقدام جدی می‌شود.

 دکترکولیوند افزود: تیم‌های سحر در سازمان جوانان فعالیت بسیار خوب و موثری را انجام می‌دهند. نمونه حضور فعال آن‌ها در کمک‌ روحی و ایجاد آرامش برای آسیب دیدگان در حوادث در زلزله اخیر خوی در آذربایجان و حادثه فروریختن ساختمان متروپل در آبادان مشهود بود.

رئیس جمعیت هلال احمر از همکاری و همدلی شورای عالی برای تسریع در تصویب طرح های جدید در حوزه های مختلف فعالیت جمعیت هلال احمر تشکر و قدردانی کرد.

وی از حضور مدیران عامل استان‌ها در این گردهمایی قدردانی کرد و گفت: از تلاش‌های شما در ارتباط گیری موثر با سایر دستگاه‌ها، تعامل خوب شما با سازمان‌های مردم نهاد و همکاری با فدراسیون جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر تشکر می‌کنم