Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر تاکید کرد جمعه 29 مهر 1401 ساعت 21:38

نقش موثر و کارآمد مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت‌های هلال احمر استانی


حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در اختتامیه گردهمایی مدیران عالی ستادی و مدیران عامل استانی که با هدف انتقال تجربه و هم‌اندیشی برای افزایش بهره‌وری در ارائه خدمات بشردوستانه در شهر مشهد برگزار شد، گفت: مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت‌های هلال احمر استان‌های سراسر کشور بر موقوفات جمعیت به دقت نظارت می‌کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت؛ نماینده رهبر معظم انقلاب در آغاز سخنان خود در مراسم اختتامیه گردهمایی مدیران عالی ستادی و مدیران عامل استانی ضمن قدردانی از  برگزارکنندگان این همایش، بر اهمیت موضوع اندیشه‌ورزی و گفت‌وگوی سازمانی در جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در این مراسم بر نقش مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استانی سراسر کشور بر موضوع موقوفات نیز  تاکید کرد و گفت: مسئولان دفاتر ما در استان‌ها علاوه بر تلاش مستمر برای ارتقای فرهنگ دینی در کارکنان و داوطلبان هلال احمر مسئولیت‌های مهمی همچون نظارت بر موقوفات این جمعیت را بر عهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین نظارت دقیق بر انتخابات مجامع استانی هلال احمر را از دیگر اقدامات این حوزه دانست و گفت: مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت‌های استانی بر انجام انتخابات‌های هلال احمر در استان‌ها نظارت دقیق دارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه بر نقش فرهنگی و مذهبی مسئولان دفاتر استانی تاکید کرد و افزود: شورای امر به معروف، ستاد اقامه نماز در هلال احمر، انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، از اقدامات مهم مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان‌ها است که همه مدیران عامل استانی جمعیت هلال احمر همکاری خود با مسئولان دفاتر را در انجام این فعالیت‌ها افزایش دهند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در این گردهمایی بر ارتباط و همکاری مستمر جمعیت هلال احمر و حوزه‌های علمیه نیز تاکید کرد و  افزود: روحانیون حاضر در هلال احمر استان‌ها طرف مشورت و همفکری مدیران عامل استان‌ها هستند. حوزه نمایندگی ولی فقیه در ستاد جمعیت نیز همواره پشتیبان مدیران هلال احمر بوده است و در جلسات مختلف اندیشه‌ورزی نقش موثری را در هماهنگی، تقویت کار گروهی و هم افزایی تجربیات داشته است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم برگزاری جلسات و نشست‌های  برنامه‌محور تصریح کرد:  مقام معظم رهبری به جای واژه «اتاق فکر» که ترجمه‌ای از اصطلاحات غربی‌ها است از واژه «اندیشه‌ ورزی » استفاده فرمودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در این گردهمایی بر این موضوع نیز تاکید کرد که قوانین و برنامه‌ها بایستی متناسب با زمان تدوین و مدون شوند. 

وی بر لزوم خود انتقادی، مسئولیت‌پذیری سازمانی و تقویت ارتباطات با مردم به منظور حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی نیز تاکید کرد.