Print Logo
حجت الاسلام والمسلمین معزی سه‌شنبه 19 مهر 1401 ساعت 22:44

ضرورت توجه به کانون‌های طلاب و هیات‌های علی‌اکبر(ع)/همایش ملی اخلاق امداد در سال جاری برگزار می‌شود


در دهمین نشست ویدئو کنفرانسی حجت الاسلام و المسلمین معزی با مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان‌ها موضوعاتی همچون تغییرات ساختار سازمانی حوزه نمایندگی، برگزاری همایش ملی و تخصصی «اخلاق امداد» در سال جاری و گزارش علملکرد فعالیت‌های صورت گرفته در اربعین حسینی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ حجت الاسلام والمسلمین معزی سخنان خود را با تبریک هفته وحدت و میلاد فرخنده و خجسته پیامبر اسلام (ص) و رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق (ع) به خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر آغاز کرد و ضمن تاکید بر جنبه اخلاق و رحمت در سیره پیامبر اکرم(ص) گفت: بایستی سعی و تلاش کرد تا با بهره‌گیری از سیره پیامبر اسلام (ص) در راستای رشد، ترقی و تکامل جامعه حرکت کنیم.

  نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به موضوع  تغییرات ساختار سازمانی در حوزه نمایندگی ولی فقیه اشاره کرد و ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه بر لزوم بهره‌گیری از نیروهای توانمند و پویا در ساختار نوین حوزه نمایندگی ولی فقیه تاکید کرد.

وی با اشاره به وظایف متعدد حوزه نمایندگی ولی فقیه خاطرنشان کرد: با توجه به مسئولیت‌های متعدد حوزه نمایندگی ولی فقیه، موضوع بازنگری در ساختار سازمانی در دستور کار قرار گرفت تا زمینه رشد و ترقی در ابعاد کمی و کیفی حاصل گردد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی از همکاری‌های مثبت شورای عالی جمعیت هلال احمر و دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز در راستای این تغییرات ساختاری قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به موضوع مهم ابلاغ نظام نامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر از سوی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز اشاره کرد و از آن به عنوان سند بالادستی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی یاد کرد.  

برگزاری همایش ملی«علمی تخصصی اخلاق امداد» در سال جاری موضوع دیگر مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب ضمن تاکید بر مشارکت مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در این همایش علمی تصریح کرد: اخلاق حرفه‌ای از موضوعات مهم و راهبردی در جمعیت هلال احمر است که حوزه نمایندگی ولی فقیه گام‌های جدی در راستای آن برداشته است و مساله برگزاری همایش علمی مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای در امداد نیز از جمله برنامه‌هایی بوده است که از آغاز فعالیت در جمعیت هلال احمر بر آن تاکید داشته‌ام. خوشبختانه موضوع امسال با پیگیری‌های صورت گرفته به نتیجه رسیده است و این همایش با همکاری پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی «همایش ملی اخلاق امداد» را مقدمه‌ای برای برگزاری همایش‌های علمی دیگر برشمرد که می‌توانند زمینه رشد و ترقی در جمعیت هلال احمر را فراهم سازد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش سوم سخنان خود به موضوع برگزاری مراسم اربعین حسینی با حضور میلیونی زائران ایرانی اشاره کرد و ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته بر لزوم برنامه‌ریزی فرهنگی برای این رویداد معنوی در سال‌های آتی تاکید کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب حضور و مشارکت میدانی تعدادی از مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در رویداد اربعین حسینی را نیز از جمله برنامه‌های شاخص مثبت اجرا شده در این ایام برشمرد و  تصریح کرد: در سال‌های آتی باید برنامه‌ریزی‌های فرهنگی منجسم‌تر و هدفمندتری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در راهپیمایی اربعین حسینی صورت پذیرد.

توجه به بیانیه گام دوم، بهره‌گیری از ظرفیت جوانان، ارائه گزارشات منسجم از سوی مسئولان دفاتر، تقویت و توسعه ‌هیات علی‌اکبر (ع) و توجه به کانون‌های طلاب از دیگر نکات و رهنمودهای نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بود که بر آن تاکید داشتند.

در این همایش حجت الاسلام‌ دکتر فجری، معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر نیز به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی صورت گرفته در حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه پرداخت. 

تشریح نشست‌های برگزار شده در سه بخش ملی، استانی و دانش‌افزایی و همچنین ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص همایش ملی اخلاق امداد از جمله موضوعات مورد اشاره حجت الاسلام‌والمسلمین فجری در این نشست بود.

مشاور و مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز به تشریح و ارائه توضیحات در خصوص ساختار سازمانی نوین حوزه نمایندگی ولی فقیه پرداخت. عبدالمجید معزی، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه بر لزوم بر بهره‌گیری از نیروهای کارآمدو توانمند در ساختارنوین تاکید کرد. 

مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه همچنین از پیگیری حکم صادره دیوان عدالت اداری و مساله تبدیل وضعیت کارکنان جمعیت هلال احمر از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خبر داد. 

در این نشست سید محمد مغیث الدین کاشانی، مشاور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز گزارشی از هیات اندیشه‌ورز امدادونجات، موضوع دستورالعمل بازنگری در موقوفات و... ارائه کرد.

در این نشست برخی از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان‌ها و استان‌ها نیز به ارائه پیشنهادهایی در خصوص ارتقاء فعالیت‌های مربوطه پرداختند. 

اشاره به طرح همسفران خورشید، گزارشات استانی، افزایش هماهنگی و تعامل با واحدهای جمعیت، ارائه گزارش اجمالی فعالیت‌ها و ... از جمله موارد پیشنهادی در این نشست بود