Print Logo
سه‌شنبه 19 مهر 1401 ساعت 08:03

برگزاری نشست هم اندیشی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر استان‌ها با موضوع اربعین


مجموعه‌ نشست‌های هم اندیشی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر با حضور حجت الاسلام دکتر فجری، معاون فرهنگی و امور ‌آموزشی پژوهشی نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در نشست نخست این جلسه که پیش از اربعین حسینی برگزار شده بود، معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ضمن قدردانی از زحمات مسئولین دفاتر، به ضرورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در جهت ارتقا سطح معرفتی نیروهای حاضر در طرح‌ ملی امداد و نجات اربعین حسینی تاکید کرد. 

4006009/13/2022 8:53:37 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/09/202209102436794732_Thum.jpg

در این نشست که مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌های مشارکت کننده حضور داشتند، افراد به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند. 
در مجموع نظرات مطرح شده در این جلسه که به شکل مجازی و به میزبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان خوزستان برگزار شد به موضوعاتی همچون برگزاری جلسه هم اندیشی مسولین دفاتر با محوریت استان‌های درگیر با طرح، تمرکز برنامه‌ها برای اعضای جمعیت نه عموم مردم، برپایی موکب توسط جمعیت در مرز به شکل متمرکز، اعزام مسؤلین دفاتر به عراق، استقرار امدادگران و کانون های طلاب در مواکب، فراخوان ایده‌های اربعینی،  ارائه خدمات فرهنگی به زائرین خارجی در مرزهای بین المللی کشور، نظارت بر پست‌ها و مراکز مستقر در عراق، پر کردن خلأ حوزه نمایندگی در اربعین با برپایی برنامه هایی نظیر نماز جماعت در مراکز درمانی و امدادی مستقر در عراق، استقرار مستمر رابطین فرهنگی در تمامی قرارگاه‌های مرزی در طول برگزاری طرح و ... مطرح شد.
همچنین در نشست دوم که پس از مراسم باشکوه اربعین حسینی برگزار گردید، مسئولان دفاتر به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. 
حجت الاسلام اسدی، مسئول دفتر حوزه نمایندگی در خراسان رضوی در این نشست بر لزوم شناسایی و اعزام پزشکان روحانی در ماموریت‌هایی نظیر اربعین و تهیه و اهمیت توزیع دفتر ثبت خاطرات امدادی جهت احصا بهترین موارد تاکید کرد.
حجت الاسلام چهری، مسئول دفتر حوزه نمایندگی در گیلان نیز به ضرورت معرفی ظرفیت‌های دفاتر نمایندگی از جمله فرصت‌های مثبت در این طرح ملی اشاره نمود. 
حجت الاسلام میرهاشمی، مسئول دفتر حوزه نمایندگی در استان مرکزی نیز پیشنهاد کرد شرایط اعزام مداح با کاروان‌های زیارتی هلال را در سال آتی فراهم شود.
حجت الاسلام انصاری، مسئول دفتر حوزه نمایندگی در گیلان نیز اعزام تشویقی ائمه جماعات فعال با کاروان‌های زیارتی امدادگران ویژه آن دسته از امامان جماعتی که در طول طرح اربعین در قرارگاه‌ها مستقر بودند و بیشترین فعالیت را داشتند، مطرح کرد.