Print Logo
تشریح آخرین اقدامات هلال‌احمر در زمین‌لرزه آذربایجان غربى: چهارشنبه 13 مهر 1401 ساعت 21:11

از برپایى و تجهیز اردوگاه اسکان اضطرارى تا اعزام رئیس سازمان امدادونجات به مناطق زلزله‌زده


سرپرست اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر در تشریح اقدامات این جمعیت در زلزله امروز استان آذربایجان غربی گفت: اردوگاه اسکان اضطراری هلال‌احمر با ظرفیت ۹۰ دستگاه چادر در منطقه‌ زلزله‌زده برپا شده و علاوه بر حضور ۱۰۸ نیروی امدادی، بالگرد هلال‌احمر استان هم آماده ارائه خدمات و انتقال نیروها و اقلام امدادی مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای این جمعیت، موسوی در تشریح اقدامات این جمعیت در زلزله بامداد امروز استان آذربایجان غربی گفت: از زمان دریافت گزارش وقوع زلزله تاکنون، اعلام آماده باش به جمعیت هلال‌احمر استان‌های آذربایجان غربى و شرقى و ۸ شهرستان خوی، سلماس، چایپاره، تسوج، تبریز، مرند، شبستر و جلفا، همچنین آماده‌باش خانه‌های هلال، تشکیل جلسه مدیریت بحران در مرکز کنترل و هماهنگى عملیات سازمان امداد و نجات و برپایى اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت ۹۰ چادر در شهر دیزج‌دیز توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است.
موسوی افزود: اردوگاه برپا شده در خوی با ٣٣٠ تخته پتو، ١٢٥ تخته موکت و ١٤٠ بسته غذایی تجهیز شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ارزیابى ٥٣ شهر و روستا، اعزام ٣١ گروه ارزیاب و امدادى هلال احمر به منطقه، انتشار آموزش‌هاى مربوط به مقابله با زمین لرزه، ارتباط ویدئوکنفرانس با مدیران هلال احمر منطقه و سفر رئیس سازمان امداد و نجات به استان آذربایجان غربى جهت بررسى میدانی مناطق آسیب دیده بخشی از اقدامات هلال احمر در این زلزله بوده است.

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر گفت: ارتباط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات آذربایجان غربی و سازمان امداد و نجات نیز برقرار شده و تمام امور و اقدامات مربوط به امدادرسانی به زلزله‌زدگان در حال پیگیری و رصد است. علاوه بر این، ۲۱ خودروی امدادی و یک تیم‌ ۱۴ نفره "سحر" هلال‌احمر (ساماندهی حمایت‌های روانی در حوادث و بلایا) در منطقه حضور دارد و اعضای مددکار داوطلب و دیگر تیم‌های سحر از سوی سازمان‌های داوطلبان و جوانان هلال‌احمر نیز برای اعزام به منطقه آماده هستند.

گفتنی است زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد امروز در خوی؛ تاکنون ۳۰ پس‌لرزه بالای ۲.۵ ریشتر داشته است و امدادگران هلال‌احمر شهرستان‌های تحت تاثیر را ارزیابی کرده‌اند. مرکز این زمین‌لرزه در دیزج‌دیز در خوی بوده و بیشترین آسیب‌های ناشی از زلزله در روستای موسی قلی کندی گزارش شده که منجر به آسیب تا تخریب کلی برخی منازل روستایی شده است.