Print Logo
نشست علمی- تخصصی اربعین، تجلی خدمت و معنویت در هلال احمر برگزار شد جمعه 8 مهر 1401 ساعت 17:48

رویداد اربعین یک حرکت مردمی


نشست علمی-تخصصی «اربعین ،تجلی خدمت ومعنویت» با ارائه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان ایلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، در این نشست علمی-تخصصی که به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت برگزار شد، حجت الاسلام جواد الیاسی به تبیین ابعاد متعدد حماسه اربعین حسینی پرداخت.
وی پیاده روی اربعین را که نماد شکوه و عظمت اسلامی است را میعادگاه عاشقان امامت و ولایت دانست و افزود: این رویداد معنوی اگر با بصیرت دنبال شود، راهگشای بسیاری از مشکلات است. نکات و مطالبی که رهبر معظم انقلاب در خصوص راهپیمایی اربعین در طول این‌سال ‌مطرح کرده‌اند، می‌تواند حقیقت و عظمت این رویداد را برای ما روشن سازد.
حجت الاسلام جواد الیاسی در ادامه به روایات وکلام بزرگان در مورد عظمت وبزرگی اربعین اشاره کرد و افزود: این پیاده روی، وحدت افرین وحماسه عظیم معنوی وفرهنگی است که بنیان آن را می‌توان یک حرکت مردمی برشمرد. اگر چه در این راه و تسهیل آن دولت ایران و عراق فعالیت‌های متنوعی را دنبال می‌کنند؛ اما اساس آن یک حرکت کاملا مردمی و غیرسازمانی است. 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ایلام در ادامه به روایتی در خصوص اربعین اشاره کرد که در آن زیارت اربعین یکی از پنج ویژگی مومن عنوان شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر نقش به سزایی در ارائه خدمات برای بهتر برگزار شدن این رویداد دارد، افزود: اربعین یک پدیده الهی است که افراد با اشتیاق و مهروزی در آن به ارائه خدمت می‌پردازند.
حجت الاسلام جواد الیاسی، اربعین را به دریا و اقیانوسی از معرفت تشبیه کرد که می‌تواند انسان را به سمت کمال و تکامل سوق دهد. 
وی همچنین این رویداد معنوی را تمرینی برای زندگی در عصر ظهور دانست و گفت: در این راه اگر با بصیرت قدم برداریم، در واقع جسم و روح انسان در مسیر سعادت قدم برداشته است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ایلام در ادام راهپیمایی  اربعین را بزرگترین راهپیمایی مذهبی و انسانی خواند که آزادگان جهان را به سمت خود کشانده است. 
وی به عظمت و فضیلت خدمت به زائران حسینی در این رویداد معنوی نیز پرداخت و  گزارشی از چگونگی خدمات هلال احمر ارائه نمود.