Print Logo
در گفتگو به معاون نظارت و امور شرعی مطرح شد جمعه 8 مهر 1401 ساعت 17:39

گزارشی از فعالیت‌های کمیته اندیشه‌ورز فرهنگی و نظارتی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر


نشست‌های کمیته اندیشه‌ورز فرهنگی و نظارتی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر بر مبنای تکالیف و وظایف وضع شده برگزار شد.

این نشست‌ها پیرامون تمرکز، اهتمام و پیگیری امور جهت حسن اجرای برنامه ها و ماموریت ها و با هدف نظارت بر امور، اقدامات و فعالیت‌های هلال احمر و سازمان‌های وابسته از ابعاد انطباق با موازین از قبیل قوانین موضوعه، اساسنامه و مقررات مصوب جمعیت در حوزه امداد و نجات در چند ماه گذشته برگزار شده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حصول اطمینان از حسن اجرای امور و رعایت موازین قانونی و شرعی فعالیت‌های امداد و نجات جمعیت، افزایش اعتماد عمومی و جلب همیاری و کمک‌های مردمی به جمعیت و ارتقای فرهنگ دینی، ارزش‌های اسلامی و انسانی به ویژه روحیه مسئولیت پذیری و فرهنگ یاری رساندن و خدمتگزاری به آسیب دیدگان از جمله اهداف این نشست‌ها می‌باشد.
حجت الاسلام‌ و المسلمین ذاکری، معاون نظارت و امورشرعی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌ رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه به توضیحاتی درباره وظایف این کمیته ارائه کرد. تهیه، تدوین و تصویب برنامه‌های کمیته فرهنگی و نظارتی حوزه نمایندگی ولی فقیه، تصویب روش‌های اجرایی و دستورالعمل‌های تخصصی فرهنگی و نظارتی مرتبط با وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در حوزه امداد و نجات، تصویب روش‌های اجرایی و دستورالعمل‌های کمیته اندیشه ورز فرهنگی و نظارتی مبنی بر نحوه جمع آوری، نگهداری و توزیع کمک‌های مردمی و اموال اهدائی و تهیه وتصویب راهنمای تدوین و چهارچوب معیار ها و شاخص‌های نظارت و کنترل از جمله وظایف تعریف شده پیرامون این کمیته بوده است.
بنا به گفته معاون نظارت و امورشرعی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در حوزه‌های فعالیت و اقدام این کمیته برمبنای وظایف فرهنگی و نظارتی حوزه نمایندگی ولی فقیه شکل گرفته است. تبیین و تدوین ریز فعالیت‌های تیم‌های فرهنگی و نظارتی در حوزه‌های فعالیت و اقدام پس از مطالعه و بررسی وظایف تیم‌های سایر کمیته‌ها و پس از انجام هماهنگی های لازم برابر وظایف از جمله موضوعات دنبال شده در این کمیته می‌باشد.
ترکیب اعضاء کمیته اندیشه‌ورز نیز معاون نظارت و امور شرعی(رییس کمیته)، معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی، دبیر کمیته به انتخاب رئیس کمیته، مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت، مشاور نماینده ولی فقیه در جمعیت، دو نفر از مسئولین دفاتر استانی حوزه نمایندگی ولی فقیه به پیشنهاد اعضاء  و تایید رییس کمیته، سه نفر صاحبنظر به پیشنهاد اعضاء و تایید رییس کمیته می باشد.
کمیته اندیشه ورز فرهنگی و نظارتی حوزه نمایندگی ولی فقیه، جلسات ابتدائی بر مبنای منطقه بندی استان‌ها را نیز برگزار نموده که گزارشات آن‌ها نیز به مرور ارائه می‌گردد.