Print Logo
به مناسبت فرارسیدن روزهای پایانی ماه صفر چهارشنبه 22 شهریور 1402 ساعت 15:30

پیامبر و ائمه هدی، مسیر هدایت و نورانیت


پایان ماه صفر همزمان است با سالروز رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت کریم آل طه امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که بسیار حزن آلود است.

روزهای عزای اهل‌بیت علیهم‌السلام و حزن مسلمانان، دلدادگان و ارادتمندان خاندان پیامبر اعظم، پیامبری که نور و رحمت و اخلاق و انسان کامل است و ایام شهادت کریم آل طه امام حسن مجتبی(ع) وشهادت هشتمین ستاره آسمان امامت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) که این روزها را سراسر غم و اندوه می کند.

28 صفر، سالروز رحلت آخرین فرستاده خدا، اسو‌ه اخلاق، حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و روز آخر صفر روز غمبار سالگرد شهادت غریبانه امام علی بن موسی الرضا(ع) است.
از جمله ویژگی‌ های رسول گرامی اسلام (ص) و معصومین (ع)، رحمت، مهربانی و محبت گسترده به تمام اهل عالم و  هدایت، تعالی و نورانیت است. بخشندگی و مهربانی، از زیباترین آموزه‌های اخلاقی در سیره این بزرگواران است که انسان ساز و هدایت کننده به سوی حق،  عدالت و تعالی است.
پیامبر اسلام (ص) در تمام ادوار تاریخی و برای تمام جهانیان، پیامبر لطف، رحمت و مهربانی است، وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلَّا رَحْمَةً للعالمین. (و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده‌ایم.)
آیین اسلام را پیامبر با حب و مهر بنیانگذاری کرده و انسان ها نیازمند این اخلاق و سیره رفتاری هستند، همان‌طور که پیامبر اسلام می‌فرماید:"به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام. (بُعِثتُ لِاُتَمّمَ مَکارِمَ الاخلاق) ". اگر چه دیگر پیامبران نیز مروجان اخلاق در جامعه خود بوده‌اند، پیامبر اسلام (ص) اخلاق را به نقطه نهایت و غایی خود رساند و اخلاقی را بنیان نهاد که زندگی دنیا و آخرت را سعادتمند می‌سازد.
راه سعادتمندی، تعالی و رستگاری همانا تمسک به اهل‌بیت و گام گذاشتن در مسیر معرفت و حقانیت ائمه و بزرگان دین اسلام است که بشریت را به سوی سعادت دنیوی و اخروی نزدیک کرده و مسیر توحید و تقوی را به ما نشان دهد.
ایام سوگواری پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین در این روزهای پایانی ماه صفر را تسلیت و تعزیت عرض می‌ کنیم و از خداوند متعال معرفت و شناخت بهتر و دقیق تر سیره و الگوی اهلبیت (علیهم السلام) را مسئلت می نماییم.