Print Logo
پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی شنبه 26 شهریور 1401 ساعت 15:29

راهپیمایی اربعین نشانه پویا بودن یاد و راه امام حسین(ع) در جهان امروز است


نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین معزی به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم
مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً (نحل، 96)
 اربعین پیام بسیار مهم و عظیمی را به همراه دارد و در حقیقت استمرار و ادامه حرکت عاشورایی سالار شهیدان را باید در اربعین جست‌وجو کرد. این واقعه از مهمترین و قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان مسلمانان جهان و میعادگاه تجدید میثاق با آزادی و آزادگی است. این رویداد همچنین مهمترین عامل حفظ و انتقال فرهنگ عاشورا از نسلی به نسل دیگر، پیوستگی شور و شعور دلدادگی به مکتب امام حسین (ع) است. تکامل عاشورا در اربعین تجلی می‌یابد و این رویداد یادآور فلسفه قیام امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن آن قیام ماندگار است.
بدون تردید راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نیز جلوه‌ای از زیبایی این رویداد عظیم است. این حرکت عظیم انسانی را می‌توان نشانه‌ای بزرگ برای اثبات زنده و پویا بودن یاد و راه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جهان امروز برشمرد. اهمیّت این واقعه وقتی بیشتر درک می‏شود که نقش سازنده و مفید آن در ماندگاری و جاودانگی حماسه عاشورا و تبیین اهداف و آرمان والای امام حسین علیه‏السلام در نظر گرفته شود.درس‌ها، ارزش‌ها و آموزه‌هایی که در باطن این حادثه تلخ نهفته را باید در این ایام متذکر شد چرا که می‌تواند انسان را باورمند سازد. عدالت‌خواهی و ستم‌ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر و روحیه‌ایثار اجتماعی از جمله درس‌های مهم در عرصه رفتار سیاسی اجتماعی این رویداد است.  
اربعین امسال نیز با شکوه‌تر از سال‌های پیش و با حضور میلیونی ارادتمندان اهل بیت (علیهم السلام) از شیعیان و دیگر مذاهب اسلامی و حتی غیر مسلمانان برگزار شد و صحنه‌ای بی‌همتا از تجلی عشق و ایمان در کنار یکدیگر ترسیم گردید.  همدلی میلیون‌ها زائر و هماهنگی خیل عظیم دست‌اندرکاران تدارک این مراسم گسترده، شایسته شکرگزاری به درگاه خداوند منان و سپاس از دست اندرکاران است مخصوصاً مردم عراق که بی‌منت و خالصانه و به عشق و ارادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به خدمتگذاری زائران پرداختند. همگام با این اشتیاق و اهتمام فراگیر، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز عهده دار امور پزشکی و ارائه خدمات به زائران گرانقدر بود. از مدیران و مسئولان این کار طاقت فرسا و گروه پزشکان، پرستاران و امدادگران که عاشقانه و با روحیه داوطلبی به خدمتگزاری زائران پرداختند، قدردانی می نمایم. انشاءالله اجر این مجاهدت، عنایت و توجه حضرت سیدالشهداء علیه السلام و بهره‌مندی از برکات معنوی این مراسم است.
اینجانب در پایان اربعین حسینی (ع) و شهادت یاران با وفایش را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

عبدالحسین معزی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران