Print Logo
یکشنبه 20 شهریور 1401 ساعت 07:52

پیام رئیس جمعیت هلال‌احمر به مناسبت روز جهانی کمک‌های اولیه


دکتر کولیوند به مناسبت روزجهانی کمک‌های اولیه پیامی صادر و بر اهمیت آموزش همگانی کمک‌های اولیه و مواجه با مخاطرات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، متن این پیام به شرح زیر است: 

 

ومنْ أحْیاها فکأنّما أحْیا النّاس جمیعًا

و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده[ (آیه 32 سوره مائده)

امسال 10 سپتامبر مصادف با19 شهرور ماه توسط فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به عنوان روز جهانی  کمک‌های اولیه  معرفی  شده‌است. این روز با شعار«کمک های اولیه برای همه در همه جا» نامگذاری شده است.
این شعار نشان از ضرورت توجه و پرداختن به  آموزش کمک‌های اولیه در همه سطوح و برای همه مخاطبان از هر رده سنی است.
لزوم آموزش کمک‌های اولیه بر هیچ کس پوشیده نیست و مردم می‌توانند با فراگیری آموزش‌های همگانی در هنگام حوادث، به یاری اطرافیان خود بشتابند.  این آموزش‌ها باید برای همه، از جمله کودکان،سالمندان و معلولین قابل دسترس باشد.
معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در همه شعب جمعیت هلال احمر استان، برای آموزش رایگان کمک‌های اولیه آمادگی کامل دارد تا این آموزش‌ها را به صورت گسترده برای عموم مردم برگزار کند.
اینجانب ضمن گرامیداشت این مناسبت جهانی از تلاش و فداکاری کم‌نظیر مربیان  و مدرسان کمک‌های اولیه  که بی هیچ چشم داشت آموزش و سلامتی را به مردم هدیه می دهند؛قدردانی و تشکر می‌نمایم. امیدوارم امسال برای همه مردم سالی سرشار از سلامتی امیدواری و انگیزه باشد.

پیرحسین کولیوند

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران