Print Logo
سه‌شنبه 15 شهریور 1401 ساعت 08:08

مراسم تقدیر از نخبگان مجتمع‌های دانش آموزی هلال احمر و رتبه‌های برتر کنکور در سازمان جوانان


مراسم تقدیر از نخبگان مجتمع‌های دانش آموزی هلال احمر و رتبه‌های برتر کنکور امسال در سازمان جوانان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر، در این مراسم حجت الاسلام بختی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جوانان نخبه در راستای تقویت فعالیت‌ها در جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد. 
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جوانان هلال احمر، نخبگی را یک نعمت  الهی دانست و گف: نخبگی یک موهبت و نعمت خدایی و الهی است که باید آن را شکر کرد.
وی به بیان آیات و روایاتی در مورد این موضوع پرداخت و تصریح کرد: وظیفه ما این است که در برابر نعمت‌های الهی شکرگذار باشیم، اما موضوع حائز اهمیت این است که این نعمت را چگونه شکر گزار باشیم ؟
حجت الاسلام بختی افزود: آنچه که نخبه را به این عنوان و سطح ملی رساند، صرفا استعداد و ظرفیت ذهنی نیست چرا که بسیاریاستعداد و ظرفیت ذهنی دارند، ولی می‌بینید که رشد نمی کنند، چون اصلا بروز و ظهور پیدا نمی‌کند. آنچه که باعث می‌شود که نخبه به جایگاه خود دست یابد علاوه بر استعداد ذهنی قدر شناسی و استفاده از این نعمت است.
وی در این باره گفت: اولین کسی که از شما نوجوانان تقدیر کرده خودتان هستید که قدر این نعمت را دانسته‌اید ثانیا وظیفه قدرشناسی متوجه محیط می‌شود، یعنی مجموعه حکمرانی و مسئولان که یکی از متولیان این امر جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان است و بسیار خرسندیم که این مراسم با این هدف بر پا گردیده است.