Print Logo
بررسی اقدامات و فعالیت‌های هلال احمر در اربعین سه‌شنبه 8 شهریور 1401 ساعت 19:07

آمادگی جمعیت هلال احمر به منظور ارائه خدمت به زائران حسینی


نشست مجازی « بررسی اقدامات و فعالیت‌های جمعیت در اربعین» به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست که مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی فقیه در هلال احمر حضور داشتند، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص  اقدامات جمعیت در اربعین حسینی پرداخت. 
بنا به گفته دکتر سید علی مرعشی، جمعیت هلال احمر همانند سال‌های گذشته اقدام به ارائه خدمات سلامت و بهداشتی-درمانی در خاک عراق و خدمات امدادی در مرزهای ایران در طول مراسم اربعین خواهد کرد. 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر همچنین از افزایش نیروی انسانی و امکانات نسبت به سال ۶٨ در ارائه خدمات این جمعیت در اربعین حسینی خبر داد و به بیان آمارها از تعداد درمانگاه ها و پایگاه های سلامت جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی پرداخت. وی یکی از مشکلات احتمالی برای زائران با توجه به دمای هوای عراق در این مدت را گرمازدگی عنوان کرد و گفت: دستورالعمل  پزشکی لازم برای جلوگیری و در صورت نیاز درمان ابلاغ شده است، ‌همچنین توصیه‌ها و پیام‌های بهداشتی و درمانی در این خصوص در سامانه سماح برای زائران ارسال می‌شود. 
رئیس مرکز پرشکی حج و زیارت در این نشست از همکاری‌ها و ارتباطات خوب میان جمعیت هلال احمر و دیگر نهاد های متولی اربعین در عراق و ایران خبر داد و بر آمادگی جمعیت هلال احمر به منظور ارائه خدمت به زائران حسینی تاکید کرد.
توجه به موضوعاتی همچون گرمازدگی، بیماری‌های واگیردار و گوارشی از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. 
در این برنامه با دبیری حجت الاسلام و المسلمین رضایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان شمالی، مسئولان دفاتر نمایندگی به ارائه نکات و نقطه نظرات خود در خصوص اجرای بهتر خدمات‌رسانی پرداختند.