Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در آیین بدرقه گروه امدادونجات و کادر سلامت هلال احمر تاکید کرد یکشنبه 6 شهریور 1401 ساعت 18:59

یکی از ویژگی‌های قیام عاشورا حق طلبی و عدالت خواهی است/ اربعین نماد پیروزی حق علیه باطل


نماینده رهبر معظم انقلاب در آیین بدرقه گروه امدادونجات و کادر سلامت جمعیت هلال احمر به اربعین حسینی در حرم مطهر امام خمینی (ره) ضمن تاکید بر اهمیت پیاده‌روی اربعین بر بهره‌گیری از سیره رفتاری امام حسین (ع) تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در مراسم تجدیدمیثاق با آرمان های امام (ره) که در هفته دولت برگزار شد به برخی از درس‌آموخته‌های واقعه کربلا اشاره کرد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سخنان خود را با تسلیت و تعزیت ایام سوگواری ماه محرم و ماه صفر آغاز کرد و ضمن بازخوانی بخشی از زیارت عاشورا « انّی سلْمٌ لمنْ سالمکمْ و حرْبٌ لمنْ حاربکمْ» بر ضرورت الگوبرداری از قیام امام حسین (ع) تاکید کرد و افزود: امروز در این مکان عهد و پیمان می‌بندیم که از مسیر امام حسین (ع) جدا نشویم و در راستای آرمان‌های قیام ایشان حرکت کنیم. با هر آنکه با امام حسین (ع) دوستی دارد، دوستی و با هر که در مسیر جنگ و دشمنی با ایشان قرار دارد در دشمنی و جنگ باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین معزی در این بخش از سخنان خود به فلسفه قیام و پایداری امام حسین(ع) در برابر ظلم و استبداد اشاره کرد و گفت: قیام امام حسین (ع) برای عدالت، برای ایستادگی در برابر باطل و برای حق و حقیقت بوده است. ما نیز بر این عهد و پیمان هستیم که همواره طرفدار عدالت، حقیقت طلب و خداجوی باشیم. راه امام حسین (ع) در مسیر حق‌طلبی بوده است و ما نیز عهد می‌بندیم که در این مسیر گام برداریم.
دادگری، عدالت‌خواهی، مطالبه‌گری و حق طلبی از جمله درس‌آموخته‌های بود که حجت‌الاسلام والمسلمین معزی به آن در این مراسم پرداخت. بنا به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب عشق و علاقه به امام حسین (ع) از کودکی همراه دلداگان این مسیر بوده است و در دوران مختلف زندگی جوانی، میانسالی و پیری این علاقه و عشق هدایت‌گر این دلدادگان است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در  ادامه با ذکر روایاتی به عظمت و جایگاه عظیم پیاده‌روی اربعین پرداخت. 
وی با اشاره به روایات، هر گام با معرفت و شناخت در پیاده‌‌روی اربعین را حرکت به سوی عرش الهی توصیف کرد.  
حجت الاسلام و المسلمین معزی در این‌باره افزود: اربعین حسینی زمینه‌ساز ماندگاری عاشورای حسینی است. اربعینی که نماد حرکت عاشورایی و پیروزی حق علیه باطل است. دشمنان تصور می‌کردند که امام حسین (ع) شکست خورده است در حالی که تاریخ نشان داد، پیروز حقیقی امام حسین (ع) است.
 نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به عبارت هیهات منا الذله ادامه داد: اباعبدالله (ع) با حرکت خود به بشر آموخت که ای انسان تو محترم هستی، تن به ذلت و خواری نسپارید. این درس آموخته عاشورا است. امام حسین (ع) می‌فرماید: اگر دین هم ندارید آزاده باشید.
حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه با ذکر روایتی به موضوع خدمت به دیگری در سیره رفتاری امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) می‌فرماید اگر فردی دست نیازش را به سمت تو آورد، این نعمت است. وی در ادامه یکی از موارد  شکر نعمت را بر طرف ساختن نیاز مردم برشمرد و بر این مساله مهم تاکید کرد.
وی در ادامه اندیشه امام خمینی (ره) را نیز برگرفته از این آرمان‌های امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: امام خمینی (ه) می فرماید عرصه‌های خدمت به خلق خدا عرصه محبت الهی است. یعنی با خدمت به خلق خدا تقرب پیدا می‌کنیم و بعد از انجام فرایض، بهترین چیزی که ما را به خدا می‌رساند خدمت به خلق است.   در همین راستا ما امروز در این حرم مطهر عهد و پیمان می‌بندیم که با پیروی از اندیشه امام خمینی(ره) همواره و همیشه در کنار مردم و خادم آنان باشیم. در مسیر امام حسین (ع) حرکت کنیم و یارور مظلومان باشیم. 
وی در این‌باره افزود: ایستادگی ما در برابر استکبار و مقاومت در مقابل دشمنان و ظالمان حاصل همان حرکت عاشورایی امام حسین (ع) است که امروز نیز فریاد آزادی خواهی آن حضرت به گوش ما می‌رسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های عام‌المنفعه جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و با تأکید بر اینکه اعضای هلال‌احمر نیز رهرو حضرت امام خمینی(ره) در کمک به اقشار آسیب‌دیده جامعه هستند، خاطرنشان کرد: خدمت بی‌منت به دیگران سرلوحه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است.. هلال احمر افتخار این را دارد که در درد و رنج‌ها در کنار مردم بوده است و آرامش و آسایش را برای مردم به ارمغان آورده است.
 نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در ادامه، خدمت در اربعین حسینی را نیز افتخاری بر جمعیت هلال احمر برشمرد و از پزشکان، پرستاران، امدادگران و داوطلبانی که در این خدمت عظیم مشارکت خواهند داشت، قدردانی کرد. 
وی با اشاره به حضور میلیونی زائران در این رویداد معنوی افزود: هدف هلال احمر تحقق صحت و سلامت برای این زائران است. زائرانی که تمام وجودشان علاقه و ارادت ا به اباعبدالله (ع) است. اگر این زائران به درد و رنجی دچار شده‌اند ما به درد و رنج آنان رسیدگی کنیم. در کنارشان باشیم و یاری‌شان دهیم. هلال احمر با این اهداف الهی می‌خواهد میان انسان‌ها صلح و صمیمیت را بدون نگاه به ملیت و نژاد ایجاد کند.  
وی در پایان از تلاش‌های رئیس و دبیر کل جمعیت هلال احمر در برگزاری و برنامه‌ریزی صورت گرفته قدردانی کرد. 
شرکت‌کنندگان در این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، نثار تاج گل و قرائت بیانیه و  فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.