Print Logo
انتصاب مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جوانان هلال‌احمر دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت 18:31

تاکید حجت‌الاسلام والمسلمین معزی بر بهره‌گیری جوانان


نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام‌ یونس بختی را به‌ عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر منصوب کرد.

 به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین معزی در این مراسم که در ایام سوگواری ماه محرم برگزار شد، ضمن تسلیت و تعزیت ایام سوگواری، درباره اهمیت الگوبرداری از سیره‌ و گفتار اهل بیت(ره) و لزوم بهره‌گیری از برکات معنوی این ماه مطالبی را بیان کرد. همچنین در مراسم تکریم و معارفه مسئولان پیشین و جدید دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین معزی  بار دیگر بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ جوانان در جمعیت هلال احمر تاکید کرد.
بذر امید در کشور بکاریم
حجت الاسلام و المسلمین معزی در این مراسم با اشاره به قدمت 70 ساله سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در خدمت رسانی به مردم، گفت: سازمان جوانان هلال احمر جایگاهی ارزشمند دارد و در عرصه‌های گوناگون با استفاده از نیروهای جوان و مردمی، خدمتگذار ایران اسلامی بوده است.  نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر با اشاره به اینکه در سازمان جوانان، آموزش‌های لازم از 4 سالگی آغاز می‌شود و تا 35 سالگی ادامه دارد، افزود: ما در سازمان جوانان می خواهیم ادامه دهنده راه پیامبر (ص) باشیم و از فرصت آموزش و تربیت جوانان استفاده کنیم.
یک قرن خدمت بشردوستانه
نماینده رهبر معظم انقلاب هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر در کنار یک قرن خدمت بشردوستانه به مردم، امکان تربیت و آموزش جوانان را در کانون‌های مختلف از سنین پایین تا بزرگسالی فراهم کرده است بر اهمیت موضوع و مسأله جوانی در منابع دینی و سیره معصومین تاکید و تصریح کرد: در قرآن کریم از جوانان و جوانمردان به‌طور متعدد یاد شده است. یکی از این موارد در سوره کهف آمده که در آن به مرور زندگی جوانان اصحاب کهف پرداخته شده است. جوانان اصحاب کهف الگویی برای تمام جوانان در عصرهای مختلف تاریخی به شمار می‌آیند.
بنا به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر، سازمان جوانان این جمعیت  در طول نزدیک به 70 سالی که از عمر خود را گذرانده، فعالیت‌های گوناگونی، از جمله ترویج مهرورزی، نیکوکاری، هم‌افزایی و مشارکت در خدمات عام‌المنفعه و همچنین ارتقای ظرفیت اجتماعی و فرهنگی هلال‌احمر را انجام داده است که از رویکردهای بارز این سازمان مردم‌نهاد بوده و نتایج درخشانی نیز به دنبال داشته است.
اهمیت بیانیه گام دوم
حجت الاسلام و المسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود به بازخوانی بخش‌هایی از بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت. وی بر موضوعاتی همچون جوانان مطالبه‌گر و عدالتخواه، پیشگام بودن در مبارزه با ظلم، نهراسیدن از دشمن و آرمان‌گرایی که در این بیانیه از سوی مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته، تاکید کرد. 
 نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به فعالیت‌های تبلیغاتی علیه نظام در فضای مجازی، افزود: جامعه باید مملو از امید باشد و ضروری است تا با برنامه و اهداف بشردوستانه، امید را در جامعه ارتقا دهیم. با آموزش و برنامه‌ریزی مناسب، اعضای داوطلب هلال احمر را برای خدمت به دیگران بدون توجه به نژاد، قومیت و مذهب انسان‌ها تربیت کنیم.
در ادامه، نماینده رهبر معظم انقلاب به بازخوانی آیین‌نامه و شیوه‌های‌ اجرایی کانون‌های دانشجویی جمعیت هلال‌احمر پرداخت.
 وی با بیان این که این آیین‌نامه و شیوه‌‌های اجرایی می‌تواند به‌ عنوان یک سند و افق پیش‌روی سازمان جوانان به شمار آید افزود: در این آیین‌نامه و شیوه‌ اجرایی به نکاتی پرداخته شده است که از آن می‌توان تعبیر به انسان‌سازی کرد و این مأموریت‌ها که در این آیین‌نامه و شیوه‌ های اجرایی ذکر شده، مصداقی از مأموریت‌های انبیاست.
نخستین شاخصه هلال احمر فعالیت‌های فرهنگی است
رئیس سازمان جوانان هلال احمر نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و شهادت امام زین العابدین (ع)، گفت: نخستین شاخصه هلال احمر فعالیت‌های فرهنگی است و بعد از آن موضوع امداد و نجات در درجه اهمیت قرار دارد. 
دکتر گل فشان با اشاره به برنامه های اوقات فراغت سازمان جوانان هلال احمر، افزود: غنی سازی اوقات فراغت جوانان هلال احمر در طول سال  در قالب طرح های مختلف برگزار می شود بر خلاف سایر سازمان ها که برنامه هایشان فقط مختص به تعطیلات تابستان است. 
وی با تاکید بر اینکه سازمان جوانان هلال احمر ظرفیت های زیادی در حوزه‌های فرهنگی دارد افزود: علیرغم مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات فرهنگی، اما در سال گذشته برنامه‌های سازمان را  با کمترین اعتبار پویا و با نشاط عملیاتی نموده‌ایم..
وی همچنین ابراز امیدواری کرد؛ با انتصاب نیرویی جوان به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جوانان فعالیت های فرهنگی با سرعت بیشتر ی انجام شود و کارها تاثیر گذار تر از قبل انجام  شود.  وی در پایان به فعالیت های هلال احمر در اربعین اشاره کرد و افزود: بخش‌های عمده‌ای از خدمت‌رسانی به زائران در اربعین توسط اعضای داوطلب انجام می‌شود که امیدواریم امسال نیز قدم های مثبت و موثری در این خصوص  برداشته شود.
حجت‌الاسلام‌ بختی، مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جوانان هلال‌احمر نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور درحوزه نمایندگی ولی فقیه، از حسن اعتماد نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر قدردانی کرد. وی همچنین اظهار امیدواری نمود که  با همکاری همه اعضای حوزه نمایندگی به این اعتماد پاسخ مثبت دهند.
   حجت‌الاسلام‌ خداجویان، مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جوانان هلال‌احمر نیز ضمن ارائه گزارشی از حضور یک ساله خود از همکاری‌های صورت گرفته در پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های قدردانی  کرد.
در این برنامه حجت الاسلام ذاکری، معاون نظارت و امور شرعی، حجت الاسلام علیرضا فجری، معاون فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی، مجید معزی، مشاور نماینده ولی فقیه در هلال احمر و مدیر کل حوزه نمایندگی و مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی‌های ولی فقیه در سازمان‌های تابعه جمعیت هلال احمر نیز حضور داشتند.

4006008/22/2022 6:28:13 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/08/202208109059660132_Thum.jpg
4006008/22/2022 6:28:13 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/08/202208108852275162_Thum.jpg
4006008/22/2022 6:28:13 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/08/202208109092640491_Thum.jpg
4006008/22/2022 6:28:13 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/08/202208109081088049_Thum.jpg