Print Logo
جمعه 21 مرداد 1401 ساعت 12:46

امضای تفاهم‌نامه همکاری هلال احمر زنجان با کمیته امداد


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد استان گفت: ارتباط میان کمیته امداد با هلال احمر بسیار تنگاتنگ و پررنگ تر از گذشته است و علاوه بر خدمات حمایتی – درمانی هلال احمر در اجرای طرح یاس بر اساس تفاهم نامه منعقده شده در سطح کشور نیز تعامل داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در این مراسم که حجت الاسلام نصیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان نیز حضور داشت، سید قاسم موسوی افزود: خوشبختانه بازخورد اجرای طرح یاس تاکنون مطلوب بوده و رسالت اصلی جمعیت هلال احمر در مقوله آموزش برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد محقق می شود.

وی گفت: اجرای طرح حمایتی – درمانی از سال گذشته توسط هلال احمر آغاز و در این طرح پرداخت هزینه های درمانی و دارویی خوبی برای مددجویان کمیته امداد انجام شده که این خدمات در سالجاری نیز در حال ارائه است.

موسوی اظهارداشت: درصد خوبی از پرداختی های این طرح را برای مددجویان کمیته امداد در سطح استان زنجان انجام شده و به جامعه هدفی که مد نظر قانونگذار بوده محقق شده و نیازمندان واقعی از خدمات حمایتی – درمانی هلال احمر بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: امسال نیز در سطح استان زنجان پرداخت هزینه های درمانی برای افراد کم برخوردار و نیازمند انجام می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر در زنجان درمانگاه، مرکز جامع توانبخشی تخصصی، داندانپزشکی و داروخانه دارد که در شهرستان های خرم دره و طارم مرکز توانبخشی فعال است.

موسوی تاکید کرد: چنانچه خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان از خدمات این مراکز استفاده کنند مطلوب خواهد بود چرا که نیازی به پرداخت هزینه و ارائه فاکتور نخواهد داشت.

وی اظهارداشت: به همه این مراکز درمانی در هلال احمر ابلاغ شده تا با خانواده های تحت پوشش کمیته امداد نهایت همکاری و تعامل را داشته باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سالانه آموزش های قابل توجهی در سطح استان زنجان ارائه می دهیم که بخش قابل توجهی از آن برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بوده و این مهم یکی از اولویت های هلال احمر است.

وی تاکید کرد: برای برگزاری کلاس های پیشگیری قبل از درمان و اولویت بر درمان که یکی از اصول اساسی است آمادگی داریم این مهم را به صورت آزمایشی در استان زنجان انجام دهیم.

 

جمعیت هلال احمر زنجان ظرفیت های فوق العاده ای دارد

مدیر کل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه همکاری جمعیت هلال احمر و کمیته امداد باید تقویت شود، گفت: ظرفیت های فوق العاده ای در هلال احمر وجود دارد که بسیار تلاش کردیم تفاهم نامه ای جداگانه در حوزه بهداشت و درمان با بخش داوطلبان این مجموعه داشته باشیم.

مجتبی احمدلو اظهارداشت: باید از ظرفیت های جمعیت هلال احمر استفاده و آن را الگو سازی کرد، و برای رفع مشکلات مددجویان کمیته امداد در حوزه دارو، توانبخشی و دندانپزشکی بویژه در تامین دارو برای بیماران صعب العلاج مرتفع کرد.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر زنجان برای ۶٧٣ نفر ٧٠٠ میلیون تومان هزینه درمانی و دارویی پرداخت کرده است و این مهم ظرفیت بسیار قابل توجهی به شمار می رود که هلال احمر استان دارد.

مدیر کل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور گفت: ۵٧ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در استان زنجان هستند که بیش از یکهزار و ١٠٠ نفر بیمار صعب العلاج می باشد.

احمدلو یادآوری کرد: باید به نحو مطلوبی از ظرفیت های هلال احمر که در حال ارائه خدمات به خانواده های کم برخودار در بخش درمانی و دارویی است، استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر به دنبال این است که ارائه خدمات با اولویت نیازمندان باشد و باید این خدمات توسعه یابد و همکاری و تعامل به صورت دو طرفه باشد، کمیته امداد پتانسیل های خود را در کنار ظرفیت های هلال احمر زنجان قرار دهد.

مدیر کل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور به حوزه پیشگیری اشاره کرد و گفت: باید قبل از خدمات درمانی و دارویی به مقوله پیشگیری و آموزش توجه شود و پتانسیل های جمعیت هلال احمر با کمیته امداد توسعه یافته و هم افزایی ظرفیت ها نیز انجام شود.

احمدلو اظهارداشت: زنجان یکی از استان هایی است که جمعیت هلال احمر با کمیته امداد تعامل، همدلی همکاری و نزدیکی بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه نیاز داریم نیروهای کمیته امداد در مقوله مقابله با حوادث آموزش ببینند، اظهارداشت: با توجه به حوادثی که وجود دارد هلال احمر نخستین ارگانی است که در حوادث طبیعی ایفای نقش می کند که باید در کنار این مجموعه سایردستگاه ها نیز ایفای نقش کنند که لازمه آن این است که ما نیز آموزش دیده باشیم.

 

همکاری های مشترک کمیته امداد با جمعیت هلال احمر در سطح کشور بی نظیر است

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان نیز در ادامه این مراسم افزود: جمعیت هلال احمر استان دغدغه مند برای ارائه خدمات به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است که بسیار ارزشمند است.

روح اله صالحی اظهارداشت: همکاری های مشترک بین این دو نهاد در سطح کشور بی نظیر می باشد و تعاملی که بین این مجموعه ها وجود دارد که نتایج آن را در تقویت خدمت رسانی شاهدیم و یکی از این موارد دستگیری از خانواده های کم برخودار در استان است.

وی ادامه داد: در بخش درمان اقدامات خوبی توسط جمعیت هلال احمر استان زنجان انجام شده است و هلال احمر کمک حال کمیته امداد است.

صالحی به حوزه آموزش و پیشگیری اشاره کرد و افزود: در طرح یاس، غربالگری ها، اردوهای جهادی در حوزه سلامت و معیشتی هلال احمر دست کمیته امداد را گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت هلال احمر استان زنجان در موضوع معیشتی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است که این مهم نشان می دهد که تفکر و نگاه ارزشمند در این مجموعه برقرار بوده و روحیه جهادی در ارایه خدمات کمیته امداد تاثیر گذار شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: یکی از عناصر تاثیرگذار و مهم و پیش نیاز تحقق اهداف کمیته در توانمند سازی توجه به سلامت است.

 

حوزه نمایندگی‌های فقیه در امور فرهنگی و‌ سایر بخش ها آماده همکاری و تعامل با کمیته امداد است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این مراسم افزود: هلال احمر در بخش های مهارت، حمایت، مشارکت و هدایت در عمل خود را نشان داده است.

حجت الاسلام جواد نصیری ادامه داد: اعضای هلال احمر در بیشتر مواقع کار حسینی انجام می دهند و این مهم در مراسم های عزاداری سیدالشهدا خود را نشان داد.

وی تاکید کرد: باید برنامه ریزی برای آینده جمعیت هلال احمر و کمیته امداد در تحقق درآمدهای داخلی در راستای خودکفایی داشته باشیم که این مهم در هلال احمر انجام شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: حوزه نمایندگی‌های فقیه در امور فرهنگی و‌ سایر بخش ها آماده همکاری و تعامل با کمیته امداد است.

گفتنی است، آیین امضای تفاهم نامه جمعیت هلال احمر استان زنجان با کمیته امداد با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، مدیر کل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان، معاون جوانان و داوطلبان، مسئول حراست و مسئول خانه های هلال، و هیات همراه کمیته امداد استان زنجان منعقد شد و در پایان حکم مسئول خانه های هلال کمیته امداد اهدا گردید.