Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در پیام تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد یکشنبه 16 مرداد 1401 ساعت 11:54

عاشورا مکتبی انسان‌ساز و عبرت آموز


حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر؛ متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

واقعه کربلا و حماسه‌های تاریخ‌ساز تاسوعا و عاشورا که در سال ۶۱ هجرت رخ داد،

مملو از پیام‌های اخلاقی برای ‏بشریت است که به مثابه یک مکتب، بایستی به همه صحنه‌های این حادثه‌ی عظیم  تاریخی و درس‌هایی که در آن نهفته است، توجه کرد.

پایداری و بقای کنونی اسلام در جهان، نشات گرفته از همین مکتب حسینی است که نباید ابعاد مختلف آن مورد غفلت و فراموشی شود.

درس‌ها، ارزش‌ها و آموزه‌هایی که در باطن این حادثه تلخ نهفته را باید در این ایام متذکر شد چرا که می‌تواند انسان را باورمند سازد. عدالت‌خواهی و ستم‌ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر و روحیه‌ایثار اجتماعی

از جمله درس‌های مهم در عرصه رفتار سیاسی اجتماعی رویداد عاشورا است.  عاشقان حسینی، در این ایام با الگوپذیری از این مصادیق، سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم خواهند زد.

 

جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر نیز باید با تبیین و نگاه دقیق به واقعه عاشورای حسینی، از آن قیام تاریخی درس صبر و مقاومت و ایثار اجتماعی گرفته و آن را به عنوان شاخص و الگوی خود در مسیر راه قرار دهند.

 

اینجانب سالروز این واقعه اندوهناک را به تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. امید آنکه با اقامه عزای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام رهرو راستین آن امام آزاده باشیم.

 

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران