Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمع عزاداران‌ حسینی در مسجد بلال تاکید کرد شنبه 15 مرداد 1401 ساعت 20:33

ضرورت الگوبرداری از حضرت علی اکبر (ع) در میان جوانان کشور


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در جمع عزاداران اباعبدالله حسین (علیه‌السلام) که در قالب هیات علی‌اکبر سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، بر لزوم بهره‌گرفتن از برکات معنوی این ماه سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی سخنان خود را با تاکید بر ضرورت ترویج الگوبرداری از حضرت علی اکبر علیه السلام در میان جوانان کشور آغاز کرد و به تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت پرداخت.

در این مراسم که با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، دبیر کل، کارکنان و اعضای جوان، امدادگر و داوطلب برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین معزی بر اهمیت شناخت  سیره رفتاری حضرت علی اکبر علیه السلام در جامعه امروزی ایران اسلامی تاکید کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر به ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی اکبر علیه السلام اشاره کرد و افزود: شخصیت این شهید عظیم الشان واقعه کربلا را نباید تنها در جنگاوری و برومندی خلاصه کرد. این ویژگی‌ها در دنیا بی‌بدیل نیست، آنچه که حضرت علی‌اکبر علیه السلام را به یک الگو و اسوه تبدیل کرده است، سیره‌ رفتاری ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه با اشاره به بخش‌هایی از زیارت عاشورا، جایگاه حضرت علی اکبر علیه السلام را جایگاه رفیع بر می‌شمرد که بر اساس روایت‌ها‌ شبیه‌ترین افراد به پیامبر گرامی اسلام است.

وی در تبیین این شباهت با توجه به روایت‌ها به سه ویژگی‌ ظاهری و خلق‌خوی و گفتمان مشترک اشاره کرد و افزود: علی اکبر علیه السلام، شخصیتی حق گرا، مبارز در راه خدا، دعوت کننده مردم به سوی عبودیت و ظلم ستیز و عدالت طلب بود، ویژگی‌هایی که هدف پیغمبر اسلام(ص) نیز بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی سخنان خود را در این مراسم با اشاره به اهمیت الگوبرداری از سیره‌رفتاری حضرت علی اکبر علیه السلام ادامه داد و تاکید کرد: سیره‌ی عملی اهل بیت علیه السلام سرشار از نکات درس آموز و نو برای هر دوره و زمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان‌های روایاتی در خصوص رشادت‌های حضرت علی اکبر علیه السلام در روز عاشورا نیز پرداخت.