Print Logo
از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر هرمزگان پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 ساعت 19:47

همایش امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف برگزار شد


همایش امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف ویژه مدیران و همماران دستگاهها، اعضا و داوطلبان هلال‌احمر و با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر از سوی هلال احمر استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، مهندس سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در این همایش ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و مدعوین گرامی و تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: فرهنگ ایثار و کمک رسانی یکی از ویژگی های بارز مکتب امام حسین(ع) است وماموریت مهم جمعیت هلال احمر دستگیری و رسیدگی به مردم در زمان بحران است که اجرای این فریضه برای ما افتخاری بزرگ است.

وی افزود: :امام حسین(ع) جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی راهی کربلا شد، انشالله که همه ما از پیروان امام حسین(ع) باشیم و در کارها و ماموریت ها حسینی عمل کنیم.

وی ضمن قدردانی از مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر هرمزگان جهت برگزاری این همایش تصریح کرد: امیدوارم که در نهایت همه این آموزه ها و نشست ها باعث شود در راه حضرت ابا عبدالله گام برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در بخشی از این همایش ضمن قدردانی از اقدام جمعیت هلال احمر در راستای اجرای این همایش همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت:امام حسین(ع) فلسفه قیام را در امر به معروف و نهی از منکر تبیین کردند و فرمودند "قیام من برای اصلاح امت جدم است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد:در یک جامعه، سرنوشت همه افراد به یکدیگر گره خورده و همه در برابر هم مسئولیت دارند لذا به وسیله فریضه امر به معروف و نهی از منکر که مهمترین اصل اسلام است زمینه سعادت جامعه را فراهم نماییم.

وی تاکید کرد: فلسفه تشکیل حکومت مسأله امر به معروف و نهی از منکر است که اساس جامعه دینی است

حجت‌الاسلام عبادی زاده با تاکید بر جایگاه حاکمیت گفت: امروز مسئولیت ما سنگین است چرا که همه ما موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستیم لذا امیدوارم که در اجرای این فریضه موفق عمل شود.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان هم در همایش امر به معروف و نهی از منکر هلال احمر استان گفت: مجموعه هلال احمر متشکل از انسان های فرهیخته و مومن است که در راس آن مدیریتی ارزشی حضور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی با بیان اینکه برای موفقیت در هر عرصه ای نیازمند هدف و وسیله هستیم افزود: تمام مسائل دینی برای این است که ما را به هدف برسانند لذا وسایل برای تقرب به سوی خدا هستند و امکانات باید ما را به آن برنامه برسانند.

وی افزود: همانطور که جسم نیاز به غذای سالم دارد روح نیز اگر غذای ناپاک به آن برسد آسیب می بیند لذا همه ما موظفیم با امر به معروف و نهی از منکر در برابر هر زمینه ای که ایجاد آلودگی و ضربه کند، مقابله نماییم.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان تصریح کرد: مجموعه هلال احمر متشکل از انسان های فرهیخته و مومنی است که در راس آن مدیریتی ارزشی حضور دارد که در امر مباحث دینی اشرافیت دارند و همواره در انجام امور فرهنگی و خدمات رسانی پیشگام هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهابی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان هرمزگان نیز در این همایش با بیان اینکه واجبات بر اساس امر به معروف و نهی از منکر پایدار می شود، اظهار کرد:امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای دیگر واجبات و فرایض است لذا اگر به  این دو فریضه الهی توجه شود سایر فرایض و واجبات الهی پایدار خواهد شد.

حجت‌الاسلام شهابی گفت: دین مقدس اسلام براساس بینش اخلاقی و عاطفی  انسان را وادار می کند که مانع از سوختن و آسیب دیگری شود و امر به معروف و نهی از منکر ما را به اجرای واجبات متوجه می کند.

وی هدف از قیام امام حسین  را احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد:انشالله بتوانیم با ادامه راه اباعبدالله الحسین این فریضه الهی حکم فرما شود و به آن جامه عمل بپوشانیم تا به دست صاحب اصلی آن بسپاریم.

4006008/4/2022 7:43:34 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/08/202208100578777484_Thum.jpg
4006008/4/2022 7:43:34 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/08/202208100590329926_Thum.jpg
4006008/4/2022 7:43:34 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/08/202208100567038712_Thum.jpg