Print Logo
به همت معاونت فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 17:33

نشست "بررسی نظرات، پیرامون هویت دینی وانقلابی هلال احمر" برگزار می‌شود


نشست علمی-تخصصی «بررسی نظرات،پیرامون هویت دینی وانقلابی هلال احمر» با ارائه حجت الاسلام مرتضی سلطانی مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تهران، مدرس حوزه و دانشگاه به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، در این نشست علمی-تخصصی که روز چهارشنبه ١٢ مرداد ساعت ۱۰ در جمعیت هلال احمر استان تهران برگزار خواهد شد، حجت الاسلام مرتضی سلطانی به بررسی نظرات متعدد پیرامون هویت دینی وانقلابی هلال احمر می‌پردازد. 

در اطلاعیه منتشر شده ویژه این نشست آمده است:« جهانی‌شدن با دگرگون کردن شرایط و تخریب منابع سنتی هویت، فرآیند هویت‌سازی را در جهان کنونی با مشکل روبه‌رو کرده و صاحبان هویت‌های مختلف را به چالش کشانده است. در این عصر، دیگر جامعه و یا سرزمینی خاص، تعیین‌کننده‌ی نهاییِ هویت افراد نیست و فرد در یک فضای آکنده از اطلاعات قرار دارد و به‌طور مداوم با هویت‌های کاذب و بی‌اصالت روبه‌رو است. بدین‌سان، سؤال اساسی این نشست «راهکار برون رفت از بحران هویتِ ناشی از جهانی‌شدن چیست؟» در پاسخ به سؤال اصلی این نشست, این فرضیه قابل طرح است که رجوع به دین و هویت‌سازی بر اساس آموزه‌های اسلامی وانقلابی ، می‌تواند از بهترین پاسخ‌ها به بحران هویتِ ناشی از جهانی‌شدن باشد.»

دبیری این نشست علمی و تخصصی را نیز دکتر علی رجب زاده عضو هیئت علمی و مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی بر عهده دارد.

4006008/1/2022 5:46:28 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/08/202208107838901769_Thum.jpg