Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد: چهارشنبه 29 تیر 1401 ساعت 15:59

اهمیت تبیین ‌و ترویج فرهنگ خدمت رسانی و ارزش‌گذاری مشارکت‌های داوطلبانه در جامعه


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در نشست هم اندیشی و توانمندسازی معاونین و روسای ادارات داوطلبان جمعیت هلال احمر که در مشهد مقدس برگزار شد بر ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ خدمت‌رسانی و ارزش‌گذاری فعالیت‌خیرخواهانه در راستای جذب داوطلبان بیشتر در هلال احمر هلال احمر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به هدف برگزاری این همایش‌ که توانمند‌سازی انسان‌ها در راستای رشد خدمت‌رسانی است، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر یک جمعیت خدمتگزار برای مردم است که رکن پایدار و استوار این جمعیت نیز داوطلبی است.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبی رکن اصلی در جمعیت هلال احمر است، افزود: یکی از مهم‌ترین فریضه‌ها در اسلام خدمت به انسان‌های دیگر است چرا که بر اساس منابع دینی، خلق و مردم خانواده خداوند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به بخشی از حکم صادره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در انتصاب نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اشاره کرد که در آن بر انطباق اهداف هلال احمر  با معارف دین مبین اسلام تاکید شده است.

وی همچنین با اشاره به این که برترین انسان از نظر پیامبر اسلام (ص) فردی است که سود او به مردم بیشتر می‌رسد، اضافه کرد: با توجه به این که دنیای ما دنیای حوادث و مشکلات است، هدف جمعیت هلال احمر خدمت کردن به مردم است و مردم باید به یکدیگر کمک کنند.

وی ضمن اشاره به برخی حوادث دو سال گذشته کشور و مشکلات بسیار در دوران کرونا ادامه داد: خدمات هلال احمر و کمک‌های مردم به یکدیگر در این دوره زمانی در مدیریت بحران بسیار تاثیرگذار و مثبت بوده است.

بنا به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اگر قصد جذب داوطلب بیشتر در هلال احمر را داریم باید بیش از پیش بر روی فرهنگ خدمت رسانی تمرکز کنیم. 

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه بر این مساله تاکید کرد که جمعیت هلال احمر بایستی در زمینه تبیین و تشریح فرهنگ خدمت رسانی تلاش بیشتری داشته باشد. 

وی در این باره تصریح کرد:نکته مهم دیگر در زمینه جذب داوطلب تبیین ارزش کار در هلال احمر برای مردم است.

بنا به گفته حجت الاسلام و المسلمین معزی یکی از وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر فرهنگ سازی است.

4006007/20/2022 3:57:47 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/07/202207101221811003_Thum.jpg