Print Logo
به همت معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر پنج‌شنبه 23 تیر 1401 ساعت 09:00

نشست تخصصی همیاری اجتماعی در اندیشه امام علی علیه السلام برگزار می شود


نشست علمی-تخصصی «همیاری اجتماعی، مبانی ، گستره و راهکارها در اندیشه امام علی علیه السلام» با ارائه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اصفهان و مدرس حوزه و دانشگاه به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، در این نشست علمی-تخصصی که روز شنبه ۲۵تیر ماه از ساعت ۱۰ صبح در جمعیت هلال احمر استان اصفهان برگزار خواهد شد، حجت الاسلام والمسلمین احمد فعال اصفهانی به مساله همیاری اجتماعی، مبانی، گستره و راهکارها در اندیشه امام علی علیه السلام می‌پردازد. 

در اطلاعیه منتشر شده ویژه این نشست آمده است:« اجتماع انسانی همواره با همیاری متقابل انسان‌ها بقاء یافته است. هم از این رو  آدمی از ابتدای تاریخ زندگی‌اش در زمین به مبانی، گستره و راهکارهای آن می‌اندیشیده است . مکاتب مختلف بشری نیز در همین راستا کوشیده اند تا بتوانند جامع ترین برنامه را برای آن داشته باشند . در این میان امام علی علیه السلام  انسانی است الهی که اتصال کامل به جریان  وحی داشته و مفسر حقیقی قرآن است.

بررسی مبانی، گستره و راهکارهای همیاری اجتماعی در اندیشه این امام همام می تواند جریان سازی مناسبی با فرهنگ دینی ما در این راستا ایجاد نماید.»