Print Logo
به همت معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر دوشنبه 20 تیر 1401 ساعت 19:04

نشست تخصصی پیوست فرهنگی-اجتماعی در حوادث طبیعی برگزار می شود


نشست علمی-تخصصی «پیوست فرهنگی حوادث طبیعی مبتنی بر ماموریت‌های جمعیت هلال احمر » با ارائه دکتر ابراهیم معظمی گودرزی، مدیرکل هماهنگی و اجرای سیاست‌های فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، در این نشست علمی-تخصصی که روز چهارشنبه 22 تیر ماه از ساعت 10 صبح در ساختمان صلح برگزار خواهد شد، مدیرکل هماهنگی و اجرای سیاست‌های فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن واکاوی  پیامدها وآسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در حوادث طبیعی به ارانه و تبیین اهمیت موضوعات فرهنگی-اجتماعی در حوادث طبیعی مبتنی بر ماموریت‌های جمعیت هلال احمر می‌پردازد. 

در اطلاعیه منتشر شده ویژه این نشست آمده است:« یکی از عوامل افزایش هزینه های اجتماعی و مالی حوادث طبیعی، پیش بینی نکردن پیامدها وآسیب های فرهنگی و اجتماعی در حوادث طبیعی و نبود نگاه جامع و چند بعُدی به این حوادث است.هدف تدوین پیوست فرهنگی شناسایی، مداخله و ارزیابی از آثار و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی حوادث طبیعی متناسب با مقتضیات و شرایط جامعه محلی، از طریق ارائه راهکارهای عملی برای تقویت آثار مثبت و حذف و کاهش پیامدهای مخرب آن در فرهنگ جامعه است. پیوست راهنمای عملی سازمان برای انجام راهکارها و اقدامات عملی فرهنگی اجتماعی در کنار وظایف تخصصی و ماموریتی سازمان می باشد.»

248035087/11/2022 7:03:35 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/07/202207106003287775_Thum.jpg

 

گفتنی است این نشست به دبیری دکتر امیر گروسی(مدیر عامل موسسه پیوست نگاری افق- پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)  ویژه مدیران تخصصی ملی و استانی ،مشاوران و کارشناسان فرهنگی جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد. 

لازم به ذکر است که سلسله نشست‌های علمی مدرسه یاریگری مرتبط با مفاهیم و اهداف جمعیت هلال‌احمر در آینده نیز با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان ادامه خواهد یافت. 

هدف از برگزاری این سلسله‌ نشست‌های علمی-تخصصی این است که اندیشمندان و متفکران حوزه علوم انسانی موضوع‌های مربوط به جمعیت هلال‌احمر را بررسی و تحلیل کنند.