Print Logo
گزارشی از یازدهمین گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر: شنبه 4 تیر 1401 ساعت 16:40

حجت الاسلام و المسلمین معزی: هلال احمر سیاسی نیست، بلکه وظیفه دینی و الهی است/باید جهاد تبیین انجام و در برابر دشمنی ها ایستادگی شود


یازدهمین گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استانها و سازمانها در شهر مقدس مشهد برگزار شد و همچنین در حاشیه این گردهمایی نیز ملاقات با نماینده رهبر معظم انقلاب در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، خانواده شهید امدادگر، انعقاد تفاهم نامه با حوزه علمیه خراسان رضوی و ... انجام گرفت.

در ادامه گزارش مختصری از این اجلاس تقدیم می گردد:

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در مراسم افتتاحیه یازدهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان‌ها و سازمان‌ها در روز یکشنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۱ تاکید کرد: ضروری است در راستای جهاد تبیین با عنایت به دیدگاه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و به عنوان مهمترین مسئولیت و وظیفه دفاتر نمایندگی در راستای ارتقاء فرهنگ دینی در هلال احمر اقدام و برنامه ریزی کرد و می‌بایست بر اصول و مبانی ایستادگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در این مراسم که با حضور سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر، دکتر ذاکریان، مدیر عامل حمعیت هلال احمر، معاونین حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، مشاور نماینده ولی فقیه در هلال احمر و مدیر کل حوزه نمایندگی، مشاورین و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در استان‌ها و سازمان‌ها روز یکشنبه ۲۹ خرداد ماه برگزار شد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و توقف برگزاری بسیاری از برنامه ها و نشست ها گفت: بیش از دو سال از برگزاری آخرین نشست سراسری مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها و سازمان‌ها می گذرد و علیرغم آن که حدود ۶ نشست مجازی برگزار گردیده است، بسیار خرسندیم که بار دیگر در کنار مضجع شریف امام رضا (ع) و به میزبانی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی این نشست برگزار می شود.

وی شیوع ویروس کرونا را در جهان یک رویداد خسارت‌بار برشمرد که ابعاد آن تمام بخش‌های زندگی انسان‌ها را در برگرفت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر یکی از ابعاد خسارت بار این فراگیری را عدم برگزاری مراسم‌های معنوی از جمله نماز جمعه برخواند و تصریح کرد: پس از دو سال با توجه به کاهش، کنترل و مدیریت موضوع کرونا در کشور شاهد برگزاری یازدهمین گردهمایی مسئولین دفاتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه هستیم. خوشبختانه این همایش سالانه برای سومین‌بار در جوار حرم امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود و با همکاری همه مسئولین دفاتر امیدواریم که شاهد تبادل نظر و بحث و بررسی پیرامون موضوعات مختلف و به ویژه عنوان اجلاس یعنی "جهاد تبیین" و برنامعه ریزی در این زمینه باشیم.

4006006/19/2022 10:54:17 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/06/202206105283294999_Thum.jpg

در مسیر جهاد تبیین حرکت کنید

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به حضور هلال احمر در همه حوادث و مشکلات در کنار مردم افزود: از مسئولین دفاتر تشکر می کنم که در موضوعات و حوادث در کنار تمامی همکاران جمعیت حضور جدی دارند و فرصت مغتنمی است که با انتخاب اعضای شورای عالی و انتصاب ریاست محترم جمهور، دکتر کولیوند به عنوان شخصیتی انقلابی و فعال در مسئولیت ریاست هلال احمر قرار دارندو باید در راستای ارتقاء سطح فرهنگی و دینی هلال احمر و جامعه گام برداشت.

وی با اشاره به عنوان انتخاب شده برای این دوره از نشست تاکید کرد: در این دوره پیرامون جهاد تبیین که از سوی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظه العالی) مطرح و تاکید فرمودند باید تصریح کرد که انقلاب ما، انقلابی دینی و اسلامی است که در اواخر دهه هفتم قرن بیستم تحقق می یابد، در شرایطی که برخی معتقد بودند دین رو به خاموشی است اما انقلابی با نام دین و در مسیر احکام الهی و ارزش های اسلامی و دینی به رهبری معمار کبیر انقلاب (ره) محقق گردید و ایران، به عنوان کشوری مهم، ژئوپولتیک، تاریخی، با تمدن طولانی و تاثیرگذار در منطقه و جهان، در منظر جهانیان درخشیده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر تاکید کرد: به رهبری حضرت امام خمینی(ره) انقلابی شکل گرفت که دنیا را متحول نمود هر چند در تمام ابعاد مختلف از جمله نظامی، دینی، سیاسی و اقتصادی، فرهنگی و ... دشمنان توطئه و دشمنی نموده اند و از هیج اقدامی فروگذار نکرده اند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب از صد جهت به این انقلاب هجمه آورده اند و تلاش کردند که معارف دینی و آموزه های حیات بخش الهی را در جامعه و مردم و به ویژه جوانان تخریب نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: دشمنان تمام تلاش خود را با استفاده از ابزارهای مختلف به کار می گیرند تا بتوانند جامعه و حکومت اسلامی را دچار چالش نمایند و در طول ۴۳ سال گذشته این وضعیت و انواع تحریم ها وجود داشته است و باید در برابر این دشمنی ها ایستادگی کرد، چنانچه امام(ره) و رهبری فعالیت و مبارزه خود را در هر شرایطی دنبال کرده اند.

هلال احمر سیاسی نیست

نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد: پس از ارتحال امام، خلف صالح ایشان در بزرگترین بحران ها کشور را مدیریت و رهنمون فرمودند و فرهنگ ایستادگی و مقاومت را دنبال نمودند و هدایت را در جامعه دنبال کردند و جهاد تبیین را فرمودند که مقاومت، ایستادگی و جهاد است برای آشکار کردن، کوشش نمودن و بیان حقیقت است که در راه خدا دنبال می شود و روحانیون بیش از همه این وظیفه را دارند چرا که هدف آنان داعی الی الله، دعوت به راه خدا، ترویج دین و دفاع ارزش های الهی و مکتب الهی و توحید است و باید در این جهت تبیین نمود و دین، قرآن، اهل بیت(ع)، امامت، ولایت و آموزه های دینی و اسلامی را تشریح و تبیین نمود.

وی افزود: هلال احمر یک مجموعه سیاسی نیست بلکه در راستای وظیفه دینی و الهی گام بر می دارد و در این جهت لازم است در حوزه جهاد تبیین فعالیت نمود و در برابر دشمنی ها ایستادگی کرد. رهبر این نظام یک فقیه، دین شناس، الهی و سیاستمدار است که دفاع از اسلام و نظام از فرائض است و باید در راستای جهاد تبیین با عنایت به دیدگاه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و به عنوان مهمترین مسئولیت و وظیفه دفاتر نمایندگی در جهت ارتقاء فرهنگ دینی در هلال احمر اقدام و برنامه ریزی کرد و می بایست برای اصول و مبانی ایستادگی کرد و به ویژه در مورد جوانان باید بیشتر فعالیت کرد و برنامه‌های ویژه اجرایی نمود.

 

دیدار نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر و مسئولان دفاتر با تولیت آستان قدس رضوی

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر و هیات همراه، در ادامه برنامه های یازدهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان ها و سازمان ها در مشهد مقدس، با حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این دیدار بر لزوم عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه اخیر جمعیت هلال احمر با آستان قدس رضوی تاکید کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به موضوع جهاد تبیین که محوریت اصلی یازدهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان‌ها و سازمان ها بود در این دیدار صمیمانه تصریح کرد: یکی از عرصه‌های مهم در همکاری‌های مشترک موضوع جهاد تبیین است و مسئولان دفاتر و فعالان فرهنگی می‌توانند از ظرفیت عظیم فرهنگی آستان قدس رضوی در عرصه جهاد تبیین در راستای این تفاهم‌نامه بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه ضمن قدردانی از تولیت آستان قدس رضوی در شکل‌گیری این تفاهم تصریح کرد: با توجه به پیشینه فعالیت حجت الاسلام والمسلمین مروی و ارتباط قوی ایشان با علما و اساتید علوم دینی، ظرفیت علمی آموزشی و فرهنگی غنی در مراکز وابسته به آستان قدس رضوی از جمله دانشگاه رضوی و کتابخانه آستان شکل‌گرفته است که مسئولان دفاتر از این ظرفیت‌ها نیز می‌توانند بهره‌مند شوند و نمونه آن هم برنامه ریزی این دو مجموعه برای همکاری‌ در زمینه موضوع اخلاق امدادگری است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این دیدار به بیان روایاتی نیز درخصوص امام رضا علیه السلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مروی نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به حاضران، به بیان روایاتی در خصوص عظمت امام رضا علیه السلام پرداخت و با ذکر روایاتی از ائمه اطهار در خصوص جایگاه و عظمت هشتم تصریح کرد: حرم شریف امام رضا علیه السلام در شهر مشهد نعمت بزرگی به شمار می‌آید که قلب‌های میلیون‌ها انسان را جذب کرده است.

تولیت آستان مقدس رضوی در ادامه به ذکر خاطراتی در خصوص ارتباط عاشقان و زائران آستان مقدس امام رضا(ع) پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ضمن ابراز امیدواری از ارتقاء همکاری مشترک آستان قدس رضوی با جمعیت هلال احمر که یک ارگان اجتماعی فرهنگی است، گفت: خدمات خالصانه جمعیت هلال احمر برای نجات جان انسان‌های حادثه دیده و کمک به اشخاصی که به واسطه بلایای طبیعی تمام دارایی خود را از دست داده اند، بسیار ارزشمند است.

در این مراسم دکتر یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر نیز به ذکر مطالبی در خصوص فعالیت‌های جمعیت هلال احمر پرداخت.

4006006/21/2022 12:14:48 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/06/202206101642576249_Thum.jpg

راشد یزدی: ایمان به خدا در تسکین مصائب، ارزش بسیار والایی دارد

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در این مراسم خطاب به حاضران تصریح کرد: فعالیت شما در ادامه فعالیت مقدس انبیاء است و می بایست امیدوار در این مسیری که قدم گذاشته‌اید، موفق و موید باشید و ارائه خدمت به خلق خدا برای جلب رضایت پروردگار، بالاترین عبادت هاست و ثوابی همچون ثواب انبیاء دارد.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در تشکیل و ساختن هر جامعه از نگاه اندیشمندان بیان کرد: هر انقلابی در هر جامعه‌ای بر اساس چهار رکن مردم، رهبری و پیشوا، تشکل، تحزب و استمرار و تداوم تشکیل می‌شود و مهمترین رکن در چهار عنصر، مردم هستند و خدمت به مردم از اصول مورد تاکید دین مبین اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در ادامه در تشریح این مساله به بازخوانی جنگ احد پرداخت و افزود: در جنگ احد زمانی که عده‌ای از سپاهیان پیامبر (ص) توصیه ایشان را اجرا نکردند و تنگه را رها کردند و باعث‌ شکست مسلمین گردیدند، پیامبر(ص) بسیار اندوهگین ‌و ناراحت شدند که آیه نازل شد که "پیامبر(ص) برای چه اندوهگین هستی؟ من آنها را می‌بخشم و تو هم برای آنها طلب استغفار کن".

وی در این باره اضافه کرد: خداوند در آیاتی به پیامبر(ص) در خصوص از مردم بودن، با مردم بودن، برای مردم بودن و در قلب مردم بودن توصیه کرده است و همانطور که در این آیه در کنار همه خصوصیات بارز اخلاقی پیامبر اسلام به مردم اشاره می شود نشان دهنده آن است که برای موفقیت در هر جامعه و هر کاری باید به قلب مردم دست یافت و مسئولین بدانید که پیامبر(ص) با اخلاقشان در دل مردم جای باز کردند و شما نیز از سیره ایشان الگو بگیرید.

این سخنران ارجمند همچنین به بیان حدیثی از حضرت موسی(ع) در خصوص خدمت به بندگان خدا اشاره کرد و افزود: خداوند این نعمت را به مسئولان و کارکنان جمعیت هلال احمر عنایت فرموده و قطعا وقتی محصول تلاش هایشان را می‌بینند احساس رضایت خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در ادامه سخنان خود به ذکر روایتی از حضرت موسی(ع) پرداخت و گفت: آورده اند که حضرت موسی(ع) از خدواند پرسیدند که اگر تو بنده بودی برای جلب نظر خدایت چه می کردی؟ ندا آمد: اگر بنده بودم برای جلب رضایت پروردگار، به مردم خدمت می کردم.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با تاکید بر تاثیر ایمان در خدمت به مردم، تصریح کرد: تاثیر ایمان به خدا در تسکین مصائب، ارزش بسیار والایی دارد و این مساله را قطعا کارکنان جمعیت هلال احمر به خوبی احساس کرده اند.

وی در همین زمینه خطاب به مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر توصیه کرد: مطابق با معارف دینی در این مسیر احساس خستگی و پشیمانی نکنید که قطعا موفق خواهید بود و مطمئن باشید قدم در مسیری گذاشتید که مسیر انبیا الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در پایان نیز با اشاره به خدمات و فعالیت مردمی هلال احمر، این نهاد را عمیق‌ترین و بارزترین تشکیلات اجتماعی در کشور برشمرد که به ارائه خدمات نوع‌دوستانه می‌پردازد.

4006006/20/2022 10:37:31 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/06/202206102386810770_Thum.jpg

مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه باید نسبت به ارتقاء سطح علمی خود تلاش کنند

در روز دوم همایش که مصادف با ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ بود، حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر در آغاز سخن به ارائه پیشینه، تجربیات و برخی از سوابق فعالیت ها پرداخت‌. وی فعالیت در عرصه فرهنگی و تبلیغی را یک اولویت در وظایف روحانیون برشمرد و اضافه کرد: مسئولین دفاتر نیز باید مانند سایر روحانیون نسبت به ارتقاء سطح علمی خود در همه دوران زندگی اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در ادامه سخنان خود، یاد و خاطره حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی را گرامیداشت و از ایشان به عنوان نمونه‌ای از یک روحانی خدمت‌گذار و مردمی یاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، در این همایش بر ضرورت ارتباط مستمر روحانیون با مردم و جامعه مخاطب تاکید کرد. در این گردهمایی رسیدگی به مسائل موقوفات و موضوع جهاد تبیین، حفظ وحدت و همگرایی از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش بوده است.

 

تمدید تفاهم‌نامه مشترک میان حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر با حوزه علمیه خراسان

در حاشیه یازدهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر تفاهم‌نامه مشترک میان حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حوزه علمیه خراسان منعقد شد. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی درحاشیه یازدهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تفاهم نامه مشترک مابین نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و مدیر حوزه علمیه خراسان بزرگ منعقد شد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بر اهمیت مشارکت اجتماعی طلاب و روحانیون در فعالیت‌های اجتماعی تاکید کرد. بنا به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب این تفاهم نامه در راستای گسترش ارتباطات و همکاری حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر کشور و به منظور بهره‌گیری از مشارکت و حضور طلاب و فضلای حوزوی در فعالیت‌های داوطلبانه بشر دوستانه منعقد گردیده است. نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این مراسم ابراز امیدواری کرد که در امتداد این تفاهم‌نامه مشترک شاهد رشد فعالیت‌ها و ارتباطات مشترک حوزه و جمعیت هلال احمر خواهیم بود. نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین در ادامه با اشاره به نقش و پرچمداری طلاب در ارائه خدمات اجتماعی در سال‌های اخیر افزود:« طلاب در خدمت‌رسانی به بیماران کرونا نقش بسزایی داشتند.»

حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیرعامل حوزه علمیه خراسان بزرگ نیز در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به حاضران، از عملکرد جمعیت هلال احمر در سال‌های گذشته قدردانی کرد. وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر، تمام ماموریت‌هایشان در راستای خدمت به مردم است، افزود:« این تفاهم‌نامه نتایج بسیاری در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت.» بنا به گفته مدیرعامل حوزه علمیه خراسان بزرگ در توسعه و تقویت کانون‌های طلاب، مدیریت مستمر نقش بسزایی دارد. بهره‌گیری از ظرفیت‌های طلاب در بحث تبلیغ و ترویج فعالیت‌های بشردوستانه و ارائه اموزش‌های امدادی به طلاب از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که دوطرف در این نشست بر لزوم توسعه همکاری‌های‌ مشترک تاکید داشتند. .

براساس این گزارش، پیش از این نیز تفاهم نامه جامعی با حوزه علمیه خراسان به امضا رسیده بود که تفاهم نامه اخیر در راستای تقویت همکاری‌ها و توسعه آثار مثبت آن میان دو نهاد بوده است.

تعامل و همکاری متقابل در راستای بهره‌گیری از امکانات، حمایت‌ها و تسهیلات «جمعیت» به منظور استقرار، تقویت و توانمند سازی طلاب و گسترش آموزش‌های امدادی برای حوزویان، ارائه خدمات فرهنگی و دینی به جامعه جوان کشور متناسب با مأموریت‌های «جمعیت»، پاسخگویی به نیازهای «جمعیت» با حضور کارآمد و مؤثر حوزویان متناسب با مأموریت‌های طرفین از جمله اهدافی است که در این تفاهم نامه ذکر شده است. در این جلسه که جمعی از معاونین حوزه علمیه خراسان بزرگ و حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر حضور داشتند، موضوع ارزیابی تعامل دوره گذشته مطرح و کارشناسان خواستار تشکیل ارزیابان و ناظر به رفع موانع شدند.

4006006/22/2022 2:29:05 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/06/202206103397219855_Thum.jpg

دیدار نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر با خانواده شهید مهدی‌پور

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سفر خود به شهر مقدس مشهد با خانواده شهید مهدی‌پور دیدار و گفت‌وگو کرد. نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در این دیدار یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و تصریح کرد که امنیت و آسایش امروز مدیون خون شهدای گران قدر است‌. وی شهدا را اسوه‌های برای نسل امروز برشمرد که ایثارگری را به معنای حقیقی ترسیم‌ نموده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی اشاره به اینکه در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سخنان بسیاری در وصف شهدا بیان شده است گفت: شهدا افتخار ملت ایرانند. چه از نگاه دینی که رتبه و مقام رفیعی دارند و در پیشگاه خداوند زنده هستند و چه از منظر ملی و مردمی که به سبب خدمتی که به جامعه خویش کرده اند موجب افتخارند.

شهید حسین مهدی‌پور که علاقه بسیاری به کسب علم و دانش داشت با شروع جنگ تحمیلی پس از گذراندن دوره امدادی به یاری رزمندگان شکافت و سرانجام در منطقه مهران به درجه شهادت نائل شد.

4006006/22/2022 6:14:43 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/06/202206100737566954_Thum.jpg

قدردانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی از عملکرد هلال احمر

نماینده رهبر مظعم انقلاب در جمعیت هلال احمر در حاشیه برگزاری یازدهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان ها که در مشهد مقدس برگزار شد با آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در این دیدار، ضمن قدردانی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان در جریان مقابله باکرونا و با اشاره به جایگاه ویژه استان خراسان رضوی، تأکید کرد: باید در دوره جدید مدیریت این جمعیت، تحولات شایسته ای در سطح هلال احمر خراسان رضوی صورت بگیرد.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نیز با اشاره به فرارسیدن صدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر در کشور و تاثیرگذاری بالای فعالیت‌های هلال‌احمر ایران در سطح بین‌المللی، به تبیین خدمات و ظرفیت های هلال احمر و تشریح برنامه‌ها و رویکردهای جدید این جمعیت پرداخت و ابراز امیدواری کرد که تحولات سازنده‌ای در خدمات اجتماعی و فرهنگی و فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر روی دهد.

همچنین در این دیدار، بر اهمیت توجه به فعالیت اجتماعی منطبق بر معارف دینی تاکید شد.

72010806/22/2022 1:01:26 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/06/202206101698175202_Thum.jpg