Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر خوزستان سه‌شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 13:49

تجهیزات سنگین عمرانی از ساعات اولیه به متروپل رسید


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به تلاش امدادگران و روند آواربرداری ساختمان فروریخته متروپل گفت: ابزارآلات سنگین عمرانی از ساعات اولیه به محل حادثه رسیدند و مشکلی از لحاظ تامین امکانات وجود نداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از خیرگزاری فارس، حجت الاسلام محمد انصاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته پس از حادثه متروپل آبادان گفت: عملکرد دولت نسبت به موارد مشابه خیلی خوب بوده و می توان ادعا کرد جزء معدود عملیات‌های امدادی محسوب می‌شد که‌ در همان ساعات اولیه مسئولان ذی ربط در محل حادثه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه حضور مستمر وزیر کشور در بحرانی مانند متروپل، بسیار ذی قیمت بود، افزود: با وجود گردوخاک شدیدی که بر آبادان حاکم بود وزیر کشور خودش را زمینی به استان خوزستان و شهر آبادان رساند و این مساله نشان دهنده اهمیت حادثه متروپل برای مسئولان است.

انصاری در خصوص حضور نیروهای مردمی و کمک به امدادگران تشریح کرد: شرایط متروپل متفاوت بود؛ خطر کماکان در صحنه عملیات وجود داشت بنابراین به گروه‌های مردمی اجازه حضور در صحنه داده نشد، ولی در فاصله‌ای که نیروهای امدادی و انتظامی تعیین کردند حضور پرشوری داشتند و به پشتیبانی و پذیرایی از نیروهای امدادی پرداختند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خوزستان در خصوص ادعاهای برخی مبنی بر دیر رسیدن ماشین آلات عمرانی به محل حادثه تصریح کرد: از همان ساعت اولیه نیروهای امدادی با تمام امکانات در محل حادثه حضور پیدا کردند و از مجهزترین و کارآمدترین ابزار آلات برای خدمت به مردم استفاده شد، تا جایی که عده ای بیان کردند سرازیر شدن این حجم از تجهیزات کم سابقه است.

وی افزود: باید به این مسأله توجه کرد که امکان نداشت از روزهای اول از این تجهیزات استفاده کرد زیرا حضور ماشین‌های سنگین موجب فشار بیشتر می‌شد و چون احتمال زنده ماندن کسانی که در ساختمان بودند وجود داشت استفاده از ابزارآلاتِ سنگین آوار برداری کار درستی نبود

انصاری با اشاره به اینکه ابزار آلات سنگین عمرانی از ساعات اولیه به محل حادثه رسیدند و مشکلی از لحاظ تامین امکانات وجود نداشت، گفت: سرعت آواربرداری قدری بیش از حد متعارف است چراکه این ساختمان وضعیت عادی ندارد و با «پلاسکو» قابل قیاس نیست، علت این مساله هم متراژ بسیار زیاد ساختمان «متروپل» است.

وی با بیان اینکه همراه با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیش از 15 خانواده داغدیده در این حادثه ملاقات داشتند، افزود: خانواده‌های متوفیان در این دیدارها  از حجت الاسلام موسوی فرد می‌خواستند تا از امدادگران تشکر کنند، که این مساله نشان دهنده رضایت بخشی این عزیزان از امدادرسانی بود

4006006/10/2022 1:49:00 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/06/202206108148566119_Thum.jpg
7006006/10/2022 1:48:54 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/06/202206108747473229_Thum.jpg