Print Logo
جمعه 13 خرداد 1401 ساعت 10:14

پیام نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همزمان با سی و سومین سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵خرداد پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی این شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم 

چهاردهم خردادماه، سالروز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی است که با ایمان و اراده‌ای بی‌نظیر و پشتوانه مردمی، زمینه تداوم استبداد و خودکامگی یک نظام سیاسی مغرور را برهم زنند. 

اگر چه سی‌ و سه سال از رحلت جانسوز آن امام عظیم‌الشان می‌گذرد، اما هنوز داغ این فراق در دل‌های مردم مومن، عدالت‌خواه و ولایت‌مدار  ایران اسلامی تازه است.

امام خمینی (ره) یگانه فرزانه تاریخ، مجاهدی نمونه و بی‌بدیل بود که در برابر ظلم بپاخاست و تا استقرار جمهوری اسلامی حرکت عظیم انقلابی مردم را هدایت کرد. به واقع امام خمینی (ره) با تاسی از آموزه‌های الهی، سلوک علمی و عملی توانستند فصل نوینی از تاریخ حیات این کشور را ترسیم نماید. حکومتی را بنیان نهاد که آرزویی به قدمت تاریخ مبارزات حق طلبانه جامه تحقق پوشاند و مسیری روشن در برابر دیدگان مظلومان گشود. بی‌شک آموزه‌ها و اندیشه‌هایی بنیانگذار جمهوری اسلامی  در تمام ادوار تاریخ حیات بخش جامعه اسلامی ماندگار است و ثمرات فراوانی خواهد داشت. 

امروز نیز امانت بزرگ امام خمینی در سی‌ و سومین سال خود بالنده و استوار در راه رسیدن به اهداف انقلاب‌اسلامی پیش می‌رود و کشتی انقلاب مسیر خود را ادامه می‌دهد. انقلاب اسلامی با هدایت رهبر معظم انقلاب اکنون بنای استواری است که بر سنگ بنای اندیشه‌های ماندگار حضرت امام (ره) و متکی به پشتیبانی ملت بزرگ ایران در راه پیشرفت و سرافرازی قدم بر می‌دارد. 

خورشید نهضت اسلامی و ارائه الگوی متفاوت از معیارهای تمدن غربی درخشنده در مسیر خود گام برمی‌دارد و  موجب بازتعریف هویت اسلامی و دمیدن روح خودباوری و خودکفایی در بخش گسترده‌ای از کشورهای اسلامی شده است.

اگر چه بایست به این نکته توجه داشت که  رمز بقا و تکامل خط و راه امام (ره) در وحدت و انسجام ملی نهفته است و همگان باید بدانیم امروز اختلاف افکنی و ناامید ساختن مردم از آینده حرکت در مسیر پیشرفت جامعه و به سود ایران اسلامی عزیز نیست و باید مومنانه در مسیر وحدت و انسجام ملی گام برداشت. 

جمعیت میلیونی امدادگران، داوطلبان، جوانان و کارکنان هلال‌احمر نیز بر خود وظیفه می‌داند تا با تاکید بر استمرار اندیشه روشن و بلند آن مرد الهی و میراث ماندگارش و با پیروی از رهبر معظم انقلاب در این مسیر قدم بردارد. 

اینجانب سی و سومین سالگرد ارتحال جانسوز و ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی و پیشوای مستضعفان جهان امام خمینی (ره) و پنجاه و هشتمین سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد را که مقدمه پیروزی نهضت اسلامی و فروپاشی نظام منفور شاهنشاهی گردید، به عموم مردم غیرتمند و شجاع ایران اسلامی به خصوص کارکنان، داوطلبان و همه‌ی زحمت‌کشان خدوم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می‌نمایم و 

از خدای متعال برای ادامه‌ی این حرکت بزرگ و اتصال آن به قیام موعود آل محمد (ص) به دست رهبر معظم انقلاب استعانت می‌جوییم. 

عبدالحسین معزی

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر