Print Logo
یکشنبه 8 خرداد 1401 ساعت 19:03

پیام همدردی نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پی فاجعه تاسف‌بار متروپل آبادان


نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پی حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل آبادان و جان‌باختن جمعی از هموطنان عزیز ایران اسلامی پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در این پیام ضمن تسلیت به  خانواده‌های داغدار و قدردانی از ایثارگری امدادگران و تلاش‌های نیروهای جهادگر بر لزوم تسریع در امر امدادرسانی و آواربرداری تاکید کرد.

متن پیام به این شرح است : 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

"وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ" ( سوره بقره، آیه 155) 

حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل در آبادان که موجب جان باختن عده‌ای از هم میهنان عزیز و مصدوم‌ شدن گروهی دیگر شد، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید و  قلوب مردم ایران اسلامی را داغدار نمود. 

خانواده جمعیت هلال احمر همانند آحاد مردم شریف ایران خود را داغدار این حادثه ناگوار می‌دانند و همدرد و شریک غم خانواده‌های ضایعه دیده و عزادار است. 

در این فاجعه جانگداز ، بار دیگر چابکی، شجاعت و فداکاری انسان‌هایی جان برکف برای التیام‌بخشی و نجات جان و مال دیگران، برگ زرینی در تاریخ فداکاری ملت ایران ثبت کرد که هرگز از ذهن مردم این سرزمین پاک نخواهد شد. از تلاش همه نجاتگران، امدادگران، آتش‌نشانان و واحدهای پزشکی، انتظامی و نظامی که به مدیریت این حادثه و خدمت به آسیب‌دیدگان شتافتند، قدردانی  می‌نمایم و تاکید می‌کنم که این واقعه تلخ، بایستی زنگ خطری برای برنامه‌ریزی در راستای جلوگیری از اقدامات غیرکارشناسی در پروژه‌های ساختمان‌سازی محسوب شود. 

همچنین بر تمامی نهادها و گروه‌های امدادی و کمک رسان واجب است با تمام تجهیزات و امکانات و بسیج نیروهای خود، در جهت نجات افراد باقی مانده زیر آوار و تسریع در امدادرسانی تلاش نمایند. 

ضمناً لازم است نهادهای نظارتی و قضایی ضمن بررسی دقیق علت وقوع این حادثه با نظارت دقیق و فنی با خاطیان این حادثه برخورد نمایند.

اینجانب در پایان بار دیگر ضمن  قدردانی و سپاس از همه عزیزانی که در این حادثه اسفبار تلاش و فداکاری نموده‌اند، پاداش جاودانه و برای جان‌باختگان آرزوی رحمت و رضوان الهی دارم و برای خانواده‌های داغدیده از خداوند متعال اجر و شکیبایی خواستارم. 

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر