Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در جمع  نمازگزاران ساختمان صلح شنبه 17 اردیبهشت 1401 ساعت 15:49

ماندگاری در سودمند بودن برای دیگران است


نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، ظهر امروز در جمع  نمازگزاران ساختمان صلح حضور یافت و ضمن تبریک هجدهم اردیبشهت ماه روز جهانی صلیب سرخ، آغاز هفته هلال احمر  و یکصدسالگی جمعیت هلال احمر، به ارائه بیانات و نکاتی تبلیغی درخصوص اهمیت خدمت به دیگری از نگاه دین مبین اسلام ‏پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، نماینده ولی فقیه در هلال احمر در سخنان کوتاه خود به تبیین‌ و واکاوی اهداف جمعیت هلال احمر، سودمندی برای دیگری و دیگران را خلاصه‌ و چکیده این اهداف و فعالیت‌های دانست و خاطرنشان کرد: از نگاه اسلام ماندگاری در سودمند بودن برای دیگر و دیگران است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به آیات و رویاتی از پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع)  به اهمیت مساله خدمت به خلق در دین اسلام پرداخت و افزود: پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: ایمان به خدا و سودمندی برای بندگان خدا، دو ویژگی بارز مومنان است. معصومین همواره بر خدمت‌گزاری بی منت تاکید داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به حضور تاثیرگذار و به موقع داوطلبان، جوانان و امدادگران هلال احمر در صحنه‌های حوادث چون زلزله، سیل، طوفان و وقایع جاده‌ای اشاره کرد و افزود: هر حرکتی که اعضای هلال احمر در جهت بهبود وضعیت مصیبت دیدگان در حوادث گوناگون انجام می دهند برگرفته از روحیه از خودگذشتگی، ایثار، فداکاری و آموزه‌های منطبق با سیره ی ائمه اطهار (ع) است. فعالیت آنان برای رضای خداوند و برای مردم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود رمز ماندگاری خدمت به مردم را اخلاص در عمل عنوان و تاکید کرد: البته باید خدمت به مردم خالصانه باشد چرا که اگر برای خدا عمل کنیم ماندگار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به حضور 6 هزار طلبه در امدادرسانی به سیل زدگان سال 98 اشاره کرد و افزود: یکی  از مصارف زکات ایجاد محبت در دل مردم است. مومن با خدمت به دیگری زمینه علاقمندسازی افراد را به اسلام می‌تواند فراهم سازد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر، در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امدادگر از خدمات شبانه‌روزی خانواده  جمعیت هلال احمر در یکصد سال گذشته قدردانی کرد.

7006005/7/2022 3:35:39 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/05/202205109900548150_Thum.jpg