Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر چهارشنبه 31 فروردین 1401 ساعت 16:21

بر لزوم بهره‌گیری از لحظات روحانی و معنوی لیالی قدر تاکید کرد


همزمان با فرارسیدن لیالی پرفیض قدر و ایام شهادت حضرت علی (علیه السلام)، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر پیامی صادر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر؛ حجت الاسلام و المسلمین معزی، در این پیام ضمن اشاره به اهمیت گرامیداشت شب‌های قدر، ایام شهادت حضرت علی (علیه السلام) را به عموم مردم مسلمان روزه‌دار  در سراسر جهان تسلیت گفت. 
متن پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر به این شرح است:
 
 «بسم‌الله الرحمن‌الرحیم
إنّا أنْزلْناه فی‏ لیْله الْقدْر و ما أدْراک ما لیْله الْقدْر
خداوند بزرگ را شاکریم که بار دیگر فرصت عبادت، بندگی و درک  لیالی  پر فضیلت قدر را به ما عطا کرد. 
«شب قدر» نماد ناب ترین و زلال ترین صحنه عبودیت محض و نیایش انسان در پیشگاه معبود است. شبی که در آن قرآن بر پیامبر عظیم الشأن اسلام نازل شده است و فضیلت عبادت در این شب از تمام شب‌ها بیشتر است. روزه‌دار بودن، تلاوت قرآن، ذکر خداوند و ‏قرائت ادعیه پر فضیلت از حسنات مومنان در این ماه است که سبب نورانی شدن دل‌ها شده و باید آن‌ها را قدربدانیم. 
برای انسان مومن شب قدر که اوج معنویت در ماه مبارک رمضان است بهترین فرصت  برای جایگزینی فضائل به جای رذائل است. امید است امسال نیز مانند سال‌های گذشته مردم عزیز ایران اسلامی از این فرصت بهره لازم معنوی را کسب نمایند. استغفار و توبه یکی از اعمال مهم در طول ماه مبارک رمضان و به‌ویژه لیالی قدر است، بی‌تردید این شب فرصت مغتنمی است برای روزه داران و بندگان تا بار دیگر دل‌های خود را از آلودگی‌های گناه زدوده و لحظاتی را در سایه بندگی و عبودیت، به بازسازی درون و رسیدن به خلوص معنوی و توفیق توبه به درگاه الهی سپری کنند و کسی که این شب را از دست بدهد به معنای واقعی زیانکار است.
اینجانب، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات خالصانه مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی، به ویژه خانواده تلاش‌گر هلال احمر، از درگاه حضرت احدیت سلامتی مردم عزیز و توفیق بهره‌گیری از برکات این شب‌ها و بهره‌مندی از مواهب عظیم آن را برای همگان مسئلت دارم و ایام مصیبت شهادت امام اول شیعیان و پیشوای عدالت‌خواهان جهان امیرالمومنین علی (ع) را به محضر امام عصر عجل الله تعالی‌فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و ملت حقیقت‌جوی ایران اسلامی تسلیت و تعزیت می گویم.  
امید که با پیروی از منش و سیره حضرت امیرالمومنین(ع) توفیق دستگیری از نیازمندان و یاری محرومان را یافته و در زمره رهروان واقعی آن حضرت قرار گیریم.
 
عبدالحسین معزی
نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر