Print Logo
سه‌شنبه 2 فروردین 1401 ساعت 20:39

پیام‌ تسلیت معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در پی درگذشت حضرت آیت الله ری شهری



معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در پی  درگذشت حضرت آیت الله محمدی ری شهری پیام تسلیتی صادر کرد. 
 
متن پیام حجت الاسلام دکتر علیرضا فجری به این شرح است: 
بسم الله الرحمن الرحیم 
امام علی علیه السلام می فرماید:
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ‏ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‏ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَة
هنگامى که دانشمندى وفات می کند، چنان شکافى در اسلام پدید مى‏آید که تا روز قیامت، هیچ چیز آن را پُر نمی سازد.
درگذشت عالم مجاهد و انقلابی و سختکوش حضرت آیت الله محمدی ری شهری رحمت الله علیه ضایعه جبران ناپذیر و موجب تألم و تأثر گردید. 
مرور فعالیت های مبارزاتی پیش از انقلاب و تلاش بی وقفه و نقش آفرینی آن عالم خستگی ناپذیر در مسئولیت های پرشمار پس از انقلاب فراموش ناشدنی است. شاید کمتر کسی را بتوان یافت که همانند ایشان در تمامی مناصب اجرایی، سیاسی، اجتماعی، قضایی و... فعالیت کرده باشد و کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته باشد.
در این میان اهتمام آن عالم زمان شناس به نشر احادیث اهل بیت علیهم السلام و تأسیس مؤسسه دارالحدیث و دانشگاه قرآن و حدیث، در کنار تربیت طلاب مستعد در حوزه علوم قرآن و حدیث و انتشار صدها جلد دانشنامه حدیثی از جمله سوابق علمی و فرهنگی و برگ زرینی در زندگی ایشان به شمار می رود. 
فقدان آن عالم فرزانه که خدمتگزار واقعی به دین و مکتب و مردم و به حق درگذشت ایشان مصداق بارز ثلمه غیر قابل جبران بود، را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت گفته، رفعت مقام و مغفرت بی پایان الهی را برای آن فقید سعید و شکیبایی و پاداش نیکوی الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند متعال خواستارم.