Print Logo
پیام نوروزی نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر در آستانه سال نو یکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت 18:04

ضرورت برنامه‌ریزی و همت برای نیل به آرمان‌های انقلاب منطبق با بیانیه گام دوم


نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر در آستانه تحویل سال نو خورشیدی با پیامی آغاز سال جدید را به همه هموطنان، بالاخص امدادگران، داوطلبان و نجاتگران جمعیت هلال احمر تبریک و تهنیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، متن پیام نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به این شرح است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
یا مقلّب الْقلوب و الْأبْصار
یا مدبّر اللّیْل و النّهار
یا محوّل الْحوْل و الْأحْوال
حوّلْ حالنا إلی أحْسن الْحال
 
خداوند رحمان را هزاران شکر که نعمت درک بهاری دیگر را نصیب ما ساخت تا شادمانه به پیشواز یکی از زیباترین حقایق نهفته در دل جهان هستی بشتابیم، نوروزی که امسال آغازگر -قرن جدید- نیز به شمار می‌آید و طبیعت شاهد دگرگونی تمام نمای رحمت باری تعالی است.
امسال را در حالی به استقبال نوروز و آغاز سال جدید خورشیدی می‌رویم که ملّت بزرگ ایران دو سال سخت با مصائبِ روح‌فرسا و جانگدازی را پشت سر نهاد. دو سال پرملال، دشوار و پرمشقت که با غریبه ناخوانده‌‌ای به نام ویروس کرونا همراه شد؛ در این دو سال و چند ماه  که گذشت پرستاران، پزشکان، امدادگران و جهادگران در رویارویی با این بیماری و درمان بیماران کرونا فداکارانه به خدمتگزاری شبانه‌روزی مشغول‌ بودند. فداکاری‌های جانانه که بار دیگر خاطرات هشت‌سال دفاع مظلومانه را در اذهان مردم ایران اسلامی زنده کرد؛ من از تمام تلاشگران این عرصه به ویژه امدادگران و جوانان و داوطلبان و هم چنین کانون‌های طلاب و دانشجویی جمعیت هلال احمر سپاسگزارم و توفیق و تندرستی آنان را در مبارزه با کرونا از خدای بزرگ خواهانم.
همچنین امیدواریم که با توجه واکسیناسیون چند مرحله‌ای و رعایت کامل نکات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه و به خواست خدا و تلاش و همدلی مردم و مسئولان، سایه شوم آن از سر مردم و سرزمین ایران دور گردد.
امسال همچنین با سیاست‌ها و اقدامات پیشگیرانه دولت و نهادهای خدمتگزار فرصتی فراهم گشته تا پس از دو سال، دید و بازدیدها و البته مسافرت‌های نوروزی با رعایت‌ پروتکل‌ها به مانند سال‌های گذشته از سر گرفته شود که یقینا شور و نشاط بی‌مانندی را در رگ جاده‌ها و شهرهای این سرزمین جاری می‌کند. از این همین روی خانواده بزرگ جمعیت هلال‌احمر امسال هم در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در شهرها و راه‌ها چشم به راه ایستاده و هرچه در توان دارد به کار خواهد گرفت تا سلامت و ایمنی سفری که خانواده‌های ایرانی آغاز کرده‌اند؛ گزندی نبیند. 
از تمام تلاشگران و امدادگران عزیز و غیور که در قالب طرح‌های ملی با هدف والای ایجاد آرامش و امنیت در تعطیلات نوروز برای هموطنان عزیز  پرچم خدمت و نوع دوستی را در پرترددترین روزهای سال برافراشته نگه می‌دارند نیز قدردانی می‌نمایم. 
امیدوارم با یاری و کوشش فراوان کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان ارجمند جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، بتوانیم خدمتگذار شایسته‌ای برای هموطنان گرامی باشیم و سفرهای امن و سالم نوروز، مقدمه‌ای باشد برای قرنی سرشار از آرامش و شادکامی برای مردم شریف ایران عزیز.
سال ۱۴۰۱ همچنین آغازگر یک قرن جدید در تاریخ این مرزو بوم است که بایستی آن را به فال نیک گرفت. ضرورت دارد در این سده تمام نهادها در نظام مقدس جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی و همت برای نیل به آرمان‌های انقلاب منطبق و  بیانیه گام دوم قدم برداشته و حرکت نمایند.
اگر چه جمهوری اسلامی در نیم قرن گذشته در  مسیر تحقق آرمان‌های مقدس عدالت، آزادی و استقلال گام برداشته اما هنوز تا رسیدن به قله‌ی آرمان‌ها فاصله بسیار است. باید کمر همت ببندیم و عزم‌ها را جزم کنیم تا در گام دوم، آن چنان که در بیانیه‌ی پرمغز و خطیر مقام معظم رهبری ترسیم شده است، بیش از پیش برای نیل به آرمان‌های انقلاب برنامه‌ریزی و کوشش کنیم و با امید و اتکای به قدرت لایزال الهی و پشتگرمی به توان و تلاش جوانان این مرز و بوم و همراهی و همگامی ملت شریف ایران، به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی دست خواهیم یافت.
نوروز پیش‌رو نیز می‌تواند سر آغازی باشد برای مردم دین‌دار ایران عزیز تا در مسیر کمال، هم‌گرایی، گره‌گشایی و مهرورزی قدم بردارند. مسیری نوع‌دوستانه که در سال‌هایی که گذشت تجلی آن را در رزمایش‌های جهادگران و مدافعان عرصه سلامت شاهد و ناظر بودیم. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز مفتخر است که همنوا و همراه گام بردارد.
اینجانب بار دیگر فرارسیدن‌سال نو را به شما عزیزان و گرامیان و خدمتگزاران در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، این نهاد ارجمند و خانواده‌های محترم‌تان به‌ویژه خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران در جای جای ایران اسلامی تبریک و شادباش می‌گویم.
در پایان با تبریک و شادباش بهار ۱۴۰۱ که پیام‌آور امید، سرزندگی و نوزایی برای جهان است، با عبرت آموزی از سختی‌های گذشته، دل در گرو پیروز آمدن بر دشواری‌های پیش‌ رو و کامیابی‌های آینده داریم. از درگاه خدای بزرگ سلامتی حضرت صاحب الزمان (عج)، توفیق و تندرستی مقام معظم رهبری و همه خدمتگزاران و مسئولان کشور و هم چنین سربلندی مردم شریف ایران را خواهانیم.
 
عبدالحسین معزی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر