Print Logo
معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر پنج‌شنبه 26 اسفند 1400 ساعت 07:25

سکوت نهادهای بشردوستانه جایز نیست


معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی «خطوط» ضمن محکوم نمودن اعدام ۸۱ نفر در یک روز در عربستان، این اقدام غیرانسانی را نمونه بارز نقض حقوق بشر در دنیای کنونی برشمرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام علیرضا فجری، سکوت نهادهای بشردوستانه را نسبت به این فاجعه انسانی تاسف‌بار خواند و از سازمان های بین‌المللی و بشردوستانه خواست که این رژیم را وادار به احترام به قوانین بین‌المللی سازند.
بنا به گفته معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر این اقدام با تمامی موازین و اصول انسانی در تعارض است و به آزادی، عدالت و کرامت انسانی لطمه و خدشه‌ وارد شده است. 
حجت الاسلام فجریادامه داد: از دولت‌های غیر وابسته انتظار می‌رود تا به دور از هرگونه سیاست زدگی در خصوص ابعاد مختلف این فاجعه انسانی  تحقیق و بررسی نمایند. 
وی در ادامه با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده که خداوند در آن می فرماید: هر کس نفسی را بدون حق و یا بی آنکه فساد و فتنه ای در زمین کرده باشد بکشد مانند آن است که همه مردم را کشته و هر کس که نفسی را حیات بخشد، مانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده است، تصریح کرد: اقدام عربستان یک اقدام غیر اسلامی است که در سایه حمایت‌های دولت‌های استکباری و استبدادی به وقوع پیوسته است.
حجت الاسلام فجری در پایان این اقدام هولناک را به مردم مظلوم عربستان و به خصوص شیعیان آن کشور و همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان تسلیت گفت و ضمن آرزوی علو درجات برای این شهدا، صبر و استقامت خانواده‌های ایشان را از خداوند متعال مسألت کرد.