Print Logo
چهارشنبه 25 اسفند 1400 ساعت 21:16

نشست منطقه ای مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر جنوب غرب کشور برگزار شد


اولین نشست منطقه ای مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جنوب غرب کشور به میزبانی خوزستان و با حضور معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، در ابتدای این نشست 2 روزه، جلسه مشترک شورای معاونین هلال احمر استان و مسئولان دفاتر شرکت کننده در نشست برگزار شد و مدیر عامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان به نمایندگی از سوی کلیه همکاران و اعضای جمعیت استان به میهمانان خیر مقدم گفتند.

در نشست افتتاحیه، حجت الاسلام فجری معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در سخنانی، ضمن ابلاغ سلام حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر،  از میهمان نوازی و میزبانی جمعیت هلال احمر خوزستان تقدیر کرد و گفت: جمعیت هلال احمر مجموعه ای است که بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده، اکثر اعضا به حضور در این نهاد افتخار می کنند که همه امور آن در راه رضای خداوند و خدمت به مردم برنامه ریزی و اجرا گردیده است.

وی افزود: روایات فراوانی در زمینه خدمت از انسان ها تا حیوانات وجود دارد و بر اساس برخی روایات، خدمت به همنوعان اگر با خلوص نیت باشد تا ۹۰۰ سال عبادت محسوب می شود.

معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر از رضایت آحاد جامعه از جمعیت هلال احمر سخن گفت و افزود: یکی از ویژگی های بارز و بسیار مهم جمعیت هلال احمر سرمایه اجتماعی است که الحمدالله با عملکرد خود مورد حمایت مردم قرار گرفته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خوزستان نیز با تبریک اعیاد ماه پر برکت شعبان و خیر مقدم به مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان های منطقه، گفت: اعمال و ادعیه این ماه عزیز ما را به اهدافی که به دنبال آنها هستیم نزدیک می کند.

حجت الاسلام محمد انصاری تقارن این نشست با ماه شعبان را بسیار ارزشمند دانست و افزود: به لطف خداوند، مجموعه جمعیت هلال احمر خوزستان به ویژه در فعالیت های فرهنگی همراه و همدل و از جمعیت های برتر در این زمینه شناخته می شود .

در بخش دیگری از این نشست و پس از افتتاحیه برنامه، نشست تخصصی مسؤلین دفاتر به ریاست حجت الاسلام و المسلمین فجری تشکیل گردید.

در نشست منطقه ای جنوب غرب کشور، به موضوعات مهمی همچون فرصت ها و چالش های نظام نامه ابلاغی از طرف دفتر مقام معظم رهبری و ارتباط بیانیه گام دوم با ماموریت های هلال احمر پرداخته شد.

مسئولان دفاتر همچنین با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز دیدار و گفتگو کردند  

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در این دیدار با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره و مصادیق صلوات عنوان کرد: در باطن صلوات بر محمد و آل محمد، اخلاق انسان را از ناخالصی ها می زداید و اگر با خلوص نیت باشد قلب را تسلیم در برابر خداوند کرده و نصرت ایجاد  می کند.

وی افزود: ماه های رجب و شعبان ماه های خود سازی و آمادگی برای ورود به ماه ضیافت الهی است و از این فرصت ها باید بیشترین استفاده را کرد و خود را برای میهمانی خدا مهیا ساخت.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه اهواز با طرح مطالبه رهبر معظم انقلاب در موضوع جهاد تبیین، تحقق آن را بسیار ضروری و تعیین کننده توصیف کرد و ادامه داد: ۴۰ موضوع در زمینه جهاد تبیین مورد نظر ایشان وجود دارد که وظیفه ماست با تلاش در این عرصه به روشنگری و تبیین بپردازیم چرا که دشمن می کوشد نظام را ناکارآمد جلوه دهد که با تحقق جهاد تبیین می توان با این توطئه و نیت شوم مقابله کرد.

 در ادامه نیز مسولان دفاتر نمایندگی به بیان گزارشی از استان های مربوطه پرداختند، ضمن  آن که حجت الاسلام محمد انصاری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان نیز در این دیدار، ضمن بیان گزارشی از نشست افزود: در نشست ها مباحثی در راستای ترویج معارف دینی، آموزه های اهل بیت(ع) و ارزش های انقلاب اسلامی ارائه گردید که امیدواریم این موضوعات به عملی شدن هرچه بیشتر منویات مقام معظم رهبری و نظام نامه ابلاغی از سوی دفتر معظم له گردد.

تجدید بیعت با آرمان های شهدا در معراج شهدای اهواز و یادمان شهدای شلمچه، بازدید از ورزشگاه چند منظوره اروندان و دیدار و تقدیر از رئیس و جمعی از نجاتگران و امدادگران و بازدید از مرکز واکسیناسیون واقع در سالن ورزشی جمعیت هلال احمر شعبه اهواز و تقدیر از خدمات داوطلبانه اعضای این مرکز، از جمله دیگر برنامه های این نشست در خوزستان بوده است.