Print Logo
سه‌شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 20:16

آغاز برگزاری اولین دوره "برای هم شادیم" در چهارمحال و بختیاری


همزمان با اجرای مانور ویژه چهارشنبه سوری آخر سال و گرامی داشت یاد و خاطره رشادت دانش آموز شهید علی لندی عضو کانون دانش آموزی هلال احمر استان چهار محال و بختیاری، دوره "برای هم شادیم" برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی هلال احمر استان، این برنامه با حضور مدیر عامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، معاونین و روسای شعب جمعیت هلال احمر استان، معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان، خانواده شهید علی لندی و دانش آموزان مدرسه شهید استکی شهرکرد برگزار شد.
در ابتدای این برنامه، ایرج کیانی بروجنی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: این مدرسه مزین به نام دو شهید بزرگوار شهید استکی و شهید علی لندی است  که به خاطر نجات ۲ هموطن عزیز، جان خود را به خطر انداختند و با آموزش هایی که در جمعیت هلال احمر فرا گرفته بودند موفق به نجات آنان شدند و بر اثر جراحات شدید سوختگی به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.
کیانی در ادامه گفت: شهید لندی با حرکت فداکارانه خود به همه نشان داد که انسان در هر سن و سالی که باشد می تواند با ایثار جان خود، دیگران را به زندگی برگرداند چرا که این عمل مصداق آیات قرآن کریم است که اگر انسانی را نجات دهی مانند این است که کل بشریت را نجات داده ای.
وی با اشاره به طرح ملی دادرس گفت: هدف از برگزاری این طرح (دادرس)، تعلیم و تربیت دانش آموزان و دانشجویان، بالا بردن سطح آمادگی آن ها در مقابل حوادث مختلف، آموزش و تقویت مهارت های خودامدادی و دگرامدادی آنان در مدارس و دانشگاه ها است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان هم در سخنانی گفت: شهید نامی است که تنها برازنده افراد والا مقام است و این ردا برتن هرکس پوشیده نمی شود.
حجت الاسلام علی اکبر جعفری افزود: شهید علی لندی که با نثار جان خود موفق به نجات ۲ نفر دیگر شد، نشان داد که شهادت برازنده او می باشد و این یکی از افتخارات جمعیت هلال احمر است که بزرگانی چون وی را پرورش داده است.
وی در ادامه تاکید کرد : نقش شهید لندی باید به گونه ای تعریف شود که دنیا به بزرگواری این شهید پی ببرد و به جهان انعکاس داده شود.
در ادامه دکتر فخرالدین اسدی معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن ارج نهادن به مقام شامخ علی لندی گفت : شهید علی لندی با این اقدام ایثار گرانه به همه نشان داد که اگر قرار است با آتش دست و پنجه نرم کنیم باید فقط برای نجات جان خود یا دیگران باشد .
اسدی در ادامه افزود : آخر سال با چهارشنبه سوری همراه است که همه ما به عنوان یک مسلمان باید در این شب ضمن رعایت کلیه مقررات در درجه اول در فکر آسیب نرساندن به خود و دیگران باشیم و در بخش دوم چهارشنبه سوری تبدیل به چهارشنبه سوزی نشود .
در ادامه خواهر شهید علی لندی ضمن برشمردن خصلت های آن شهید گفت: این شب ها به ویژه شب آخر سال را نباید با حرکات نسنجیده تبدیل به عزا و ماتم برای خود و دیگران کنیم .
وی در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر در مدارس با تشکیل کانون های دانش آموزی و همچنین طرح دادرس به خوبی این وظیفه مهم را انجام داده چرا که با برگزاری دوره های آموزشی در مدارس موفق به تربیت نیروهای بسیار قوی شده است و من به عنوان خواهر این شهید از شما دانش آموزان عزیز درخواست دارم با شرکت در این دوره های آموزشی و فراگیری مباحث، خود را برای رویارویی با هر نوع حادثه آماده کنید.
پرنیان لندی خواهر این شهید قهرمان گفت: علی لندی برادر کوچکم ایثار را انتخاب کرد تا جان هم نوعانش را نجات دهد؛ او به ما آموخت که هر سنی قهرمان خودش را دارد و باید برای انجام هر کاری خدا را سرلوحه زندگی قرار داد و برای کسب رضایت او تلاش کرد.
وی افرود: کلمات قاصر است از گفتن هرآنچه که در مورد برادرم باید گفت اما من زندگی با برادرم را در دو کلمه انسان دوستی و گذشت خلاصه می کنم.
وی اضافه کرد: من از تمامی دانش آموزان و مردم عزیز می خواهم که چهارشنبه آخر سال را ایمن سپری نمایند تا چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود.
در ادامه این برنامه مانور ویژه چهارشنبه سوری آخر سال برگزار شد.