Print Logo
سه‌شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 18:03

نماینده ولی فقیه در هلال احمر، اعدام ۸۱ نفر در عربستان را محکوم کرد


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با انتشار پیامی، اعدام ۸۱ نفر از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی در عربستان را محکوم کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین معزی به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
جنایت ددمنشانه و دهشتناک اعدام ۸۱ تن از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی در عربستان با اتهامات واهی بار دیگر قلوب آزادیخواهان جهان را لبریز از درد و اندوه کرد. 
این اقدام حکام ظالم و مستبد آل سعود در سکوت حمایت‌گرانه دولت‌های غربی و بی‌اعتنا به افکار جریحه‌دار شده مردم جهان، عواطف و احساسات همه عدالتخواهان جهان را برانگیخته است.
دوران حکمرانی آل‌سعود مملو از جنایات، ظلم و ستم، و نادیده گرفتن حقوق انسانی است، حکومت خودکامهِ پادشاهی آل سعود در سوابق خود جنایات بسیاری را به ثبت رسانده است که نمونه‌ای از این جنایات بمباران چند ساله مردم مظلوم یمن به شمار می‌آید  که سبب ویرانی این کشور و فاجعه انسانی شده است. اینک اما افکار عمومی جهان در انتظار مواجهه اصولی با معیارهای حقوق بشردوستانه و به دور از گرایش‌های سیاسی از سوی مجامع بین‌المللی و حقوق بشری هستند که به مسئولیت خویش در برابر این جنایت عمل کنند.
اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت، این مصیبت جانکاه را به ساحت حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان ستمدیده و خانواده ‌هی عزادار تسلیت می‌گویم و برای آن مرحومان، رحمت و رضوان الهی، برای خانواده‌های داغدار، صبر و اجر و برای آن مظلومان و ستمدیدگان، رهایی و نجات را از خداوند باری تعالی مسالت دارم.
 
عبدالحسین معزی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران