Print Logo
یکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت 22:52

آغاز طرح ملی پویش هلال رحمت با شعار «همه با هم توقف‌ناپذیریم» در قم


همزمان با آخرین نشست مجمع خیرین هلال احمر استان قم، طرح ملی پویش هلال رحمت با شعار «همه با هم توقف ناپذیریم» با هدف توزیع سبدهای معیشتی بین خانواده‌های آسیب پذیر آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت در استان قم، این مراسم با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر و اعضای مجمع خیرین هلال احمر استان برگزار گردید.
محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ابتدای این نشست با اشاره به اجرای طرح ملی پویش هلال رحمت گفت: یکی از برنامه‌های حمایتی و اثرگذار هلال احمر در حوزه‌ سازمان داوطلبان، اهدای سبدهای معیشتی به خانواده‌های آسیب پذیر و تحت حمایت هلال احمر است که در سال های گذشته با توجه به فاصله زمانی بین عید نوروز و ماه مبارک رمضان، طرح فرشتگان رحمت ویژه ایام نوروز و همای رحمت در ماه مبارک رمضان به همت خیرین برگزار می گردید.
وی افزود: در سال جاری با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، جمعیت هلال احمر، پویش هلال رحمت را با شعار «همه با هم توقف ناپذیریم» در دستور کار قرار داد که با هدف کمک به تامین نیازهای اساسی جامعه هدف هلال احمر که خانواده‌های بیماران صعب‌العلاج، کرونایی و مناطق کم برخوردار روستایی و شهری را در بر می گیرد با همکاری خیرین حقیقی و حقوقی شامل موسسات خیریه و سمن ها و انجمن های مختلف در راستای شعار سازمان داوطلبان که خیرین و داوطلبان حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان هستند اجرا می‌کند.
وی ادامه داد: پویش هلال رحمت با هدف تهیه و توزیع سبدهای معیشتی بین خانواده‌های نیازمند که بخشی از آن به صورت بن خرید است، از امروز آغاز به کار می‌کند و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: هلال احمر استان قم جزء سه استان برتر کشور در توزیع سبدهای معیشتی و اجرای طرح مواسات، همدلی و کمک مومنانه با همکاری و همیاری مجمع خیرین هلال احمر است و در این زمینه بسیار خوب درخشیده است. 
مدیر عامل هلال احمر استان قم با اشاره به بانک تجهیزات پزشکی امانی معاونت امور داوطلبان افزود: این بانک از جمله پروژه‌های موفق داوطلبی است که از سال ۱۳۸۵ به همت اعضا، داوطلبان و خیرین استان قم  و با هدف کمک به بیماران نیازمند فعالیت می‌کند و تمامی وسایل و تجهیزات مستقر در این واحد از محل درآمد خیرین نوع‌دوست تهیه شده و حضور افراد جهت خدمت‌دهی در تمامی ایام کاری نیز صد در صد داوطلبانه و ارائه خدمات رایگان است.
بهرامی افزود: در این بانک تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران اعم از تخت بیمارستانی، ویلچر، عصا، دستگاه اکسیژن‌ساز، کپسول اکسیژن، واکر و سایر ملزومات به صورت امانی تحویل مراجعین می‌شود که در طول دو سال گذشته و از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹، با همت مجمع خیرین هلال احمر و مجمع خیرین سلامت استان قم ۱۶۰۰ کپسول اکسیژن خریداری و به این بانک اهدا شد که هم اکنون تعداد وسایل پزشکی که در آن وجود دارد به بیش از ۲۰۰۰ عدد کالا رسیده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۲۴ خانواده نیازمند تحت پوشش هلال احمر هستند بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳ میلیارد به مراکز درمانی و داروخانه‌ها به منظور کمک به بیماران کرونایی و صعب العلاج تحت حمایت هلال احمر واریز شده است.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون دو پایگاه خیرساز امداد و نجات جاده‌ای در اتوبان قم- تهران و در جاده گرمسار به همت خیرین احداث شده است که سومین پایگاه خیرساز در شهرستان جعفرآباد در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد و همچنین کلنگ چهارمین پایگاه خیرساز نیز در شهرستان کهک به زمین زده می‌شود.
در ادامه این نشست، احمد حاجی زاده معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم  گفت: کمک به اقشار آسیب پذیر و کسانی که در جامعه دچار مشکلات شدند را توفیقی دانست که به هلال احمر از سوی خداوند اعطا شده است که باید شکرگزار این نعمت باشیم.
وی افزود: کار خیر، بسیار مقدس است و خیرین با عنایتی که خداوند متعال به آنها داشته مدال مهدی یاوری را به آنها اعطا کرده است.
4006003/13/2022 10:50:40 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/03/202203100351522635_Thum.jpg