Print Logo
سه‌شنبه 17 اسفند 1400 ساعت 15:30

پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر به همایش نماز و نیایش در گلستان


نماینده ولی در جمعیت هلال احمر به مناسبت همایش نماز و نیایش که در اعیاد شعبانیه در جمعیت هلال احمر گلستان برگزار شد، پیامی ارسال کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت در گلستان، پیام حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِی رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ
سلام و رحمت الهی بر شما مومنان باد که در امر بسیار مقدّس نماز و برای برپائی این فریضه بزرگ اسلامی تلاش و جدّیت می‌نمایید.
این فریضه دینی مهمترین پایه و اساس دین مبین اسلام و یکی از رسالت‌های اصلی پیامبر، امر به اقامه نماز و احیای این فریضه دینی بوده است که در این راستا ترویج فرهنگ اقامه نماز همواره از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید در اقامه‌ی این فریضه‌ی الهی تلاش مضاعف کرد.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می‌فرماید: «لِکُلِّ شَیْءٍ وَجْهٌ وَ وَجْهُ دِینِکُمُ اَلصَّلاَهُ» هر چیزی را چهره‌ای است و چهره دین شما نماز است.» پس اگر بخواهیم در جهان کنونی منادی اسلام باقی بمانیم، باید به یاد داشته باشیم که نماز مهم‌ترین معرف و مشخصه و هویت دین اسلام است.
نماز تنها رابطه محض بین عابد و معبود نیست بلکه اثرگذاری‌های بسیاری بر سرنوشت وزندگی هر فردی دارد. فریضه‌ای است که با ذکر مقدّس الله اکبر شروع و با سلام بر مومنان صالح و پاکان تمام می‌شود. اذکار بلندی که در نماز است، همه و همه دلالت بر این دارد که این انسان مادی باید با عالم غیب و قدرتی مافوق همه قدرت‌ها در ارتباط باشد. پس بایستی برای ترویج و گسترش فرهنگ نماز برنامه‌ریزی کرد.
امر نماز زمینه‌ساز دور کردن انسان از بدی و زشتی است. اگر اصلاحات فردی و بنای فرهنگی ما بر پایه نماز استوار باشد و نمو پیدا کند، موجبات پیشرفت معنوی، اجتماعی و مادی انسان را در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی فراهم می‌آورد و موجب پیشرفت های مادی و معنوی انسان ها می‌گردد. 
اینجانب از همه بزرگان و عزیزان که در این همایش باشکوه مشارکت داشته‌اند، تقدیر و تشکر نموده و از خداوند متعال مسئلت دارم که همه ما را از نمازگزاران واقعی قرار دهد و عنایات خاصه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال همگان باشد.
والسلام علیکم و رحمة الله