Print Logo
با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر زنجان پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 ساعت 13:32

نشست روشنگری و بصیرت افزایی برگزار شد


نشست روشنگری و بصیرت افزایی با حضور حجت الاسلام والمسلمین جواد نصیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در زنجان، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان زنجان، مسئول امور بانوان و اعضای جمعیت هلال به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزارشد.

گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت در استان زنجان، حجت الاسلام والمسلمین جواد نصیری مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان، در این نشست که با محوریت تببین روند شکل گیری و ادامه نهضت انقلاب مردمی ایران برگزار شده، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اولین حکومت دینی پس از حدود سیصد سال توسط ما ایرانی ها که همیشه طرفدار خدا، ایمان و تقوا بوده ایم رقم خورده است.

وی افزود: فلسفه ایرانی ما پیش از اسلام هم حکومت را به خدا ارتباط می داد و جنبه دینی برای آن قائل بود و هیچ کس نمی تواند ایمان خود را با مال دنیا عوض کند.

حجت الاسلام والمسلمین نصیری اضافه کرد: استقلال هم از دیگر  دستاوردهایی است که جنبه دینی، عقلی و ایرانی دارد و از نظر تاریخی، ایران کشوری است که برای استقلال و عظمت خود در طول تاریخ با اقتدار ایستاده است و در تاریخ کشور ما این عظمت را همیشه مشاهده می کنیم و از نظر عقلی هم زیر بار ذلت دشمن زندگی کردن بی منطق است.

نصیری تصریح کرد: استقلال هم قابل مقایسه با مسائل مادی نیست و کشورهایی که در دنیا عزتمند بوده‌اند، همیشه پای استقلال خود جان و خون داده اند و ایستادگی کرده اند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرده و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر دشمن با هدف ایجاد دو دستگی در مردم از فلان گروه یا فرد تعریف می کند، بی درنگ ابراز بیزاری و در مقابل او موضع گیری کنید.اگر دشمن از شما تعریف کرد، در کارهای خود تردید کنید، دستورالعمل انقلاب این است که در مقابل تعریف بیگانه سریع موضع گیری کرده و دچار غفلت نشوید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان زنجان ضمن مرور دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی تصریح کرد: ایران اسلامی، امکان تبدیل شدن به تمدن جدید و نوظهور را دارد اما باید التزام به اصول قانون اساسی و عمل به سیاست‌های ابلاغی رهبری نصب العین مردم و مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نصیری به دستاوردها انقلاب هم اشاره کرد و گفت: احیای تشیع و الگوی بیداری اسلامی که بزرگترین دستاورد حرکت امام (ره) در راستای شناساندن مکتب تشیع به جهانیان محسوب می‌شود، از دیگر دستاوردهای مهم این انقلاب است. پیوند دین با سیاست از راه عینیت بخشیدن به نظریه ولایت فقیه نیز در همین راستا می باشد و لذا اقتدار اسلامی آن‌ هم در کشوری که حیات خلوت آمریکا و اسرائیل محسوب می‌شد و هزاران مستشار نظامی آمریکا در آن، نبض ارتش را به دست گرفته بود و شاه در عمل سرسپرده آنان بود، از جمله این دستاوردها به شمار می‌رود.

وی شکوفایی علمی از راه دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، پرتاب ماهواره، اختراعات نوین در صنایع نظامی، موشک‌های دوربرد نقطه زن و ... و تحول معنوی و استقلال روحی مردم از راه اتکال به خدا و حریت واقعی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد.