Print Logo
سه‌شنبه 12 بهمن 1400 ساعت 23:41

پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پی ارتحال آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی


پی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (رضوان‌الله تعالی علیه) حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر،‌ متن پیام حجت الاسلام والمسلمین معزی بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.
خبر ارتحال عالم ربانى و فقیه صمدانی حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی قدس‌سره‌الشریف موجب اندوه و تأسف فراوان گردید. 
فقدان عالمان و فقیهانی که سال‌ها سوابق علمی، تدریس، تألیف و مرجعیت دارند، خسارت فرهنگی و دینی جبران‌ناپذیریست.  
ایشان یکی از استوانه‌های بزرگ علمی در حوزه علمیه مبارکه قم بودند که در میان فضلا و علما جایگاه رفیع و بلندی داشتند.
این عالم جلیل القدر که عمر پر برکت خویش را وقف و مصروف نشر معارف اهل‌البیت علیهم‌السّلام کرد، از مصادیق اکمل و اتمّ علماى بالله در روزگار ما بود. آثار علمی پر شمار و متعدد این فقیه عظیم‌ الشان معرف شخصیت و دغدغه های فکری و دفاع او از مکتب اسلام رحمانی و تشیع علوی است.
این فقیه و مرجع عالیقدر از مبارزین به نام و همراهان امام راحل در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز به شمار می‌رفت و حضور مجاهدانه او  در شورای نگهبان در سال‌های نخستین انقلاب موجب وزانت آن مجموعه گردید.
امید است پرچم علمی و بصیرتی و دینی برافراشته شده به دست آن مرجع والامقام، توسط علما و شاگردان ممتاز ایشان همچنان در اهتزاز باشد. 
اینجانب ارتحال ملکوتی، آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی را به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌های دینی و مجامع علمی، بیت مکرم ایشان و شاگردان و همراهان و عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.
 
 عبدالحسین معزی 
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر