Print Logo
دوشنبه 27 دی 1400 ساعت 16:21

افتتاح یکصد و چهارمین خانه هلال چهارمحال و بختیاری در مدرسه علمیه ولایت شهرکرد


با حضور مدیر عامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، معاونین جمعیت هلال احمر، معاون مدیریت حوزه های علمیه استان و رئیس مدرسه علمیه ولایت شهرکرد، یکصد و چهارمین خانه هلال جمعیت هلال احمر استان در شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت در استان چهارمحال و بختیاری؛ ایرج کیانی بروجنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در آیین افتتاح خانه هلال گفت: خانه های هلال به منظور ارتقای سطح آمادگی و تاب آوری جوامع با رویکرد مدیریت حوادث و سوانح مبتنی بر جامعه افتتاح می شوند و جمعیت هلال احمر در جهت تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر برآن است تا با تاسیس خانه های هلال در شهرها و روستا ها، جامعه هدف بیشتری را تحت آموزش و سازماندهی  قرار دهد.

 کیانی خاطر نشان کرد: فلسفه ایجاد خانه های هلال توانمند سازی جوامع است و اگر حادثه ای در یک منطقه رخ دهد اعضای خانه هلال همان منطقه، اقدامات ارزیابی حادثه و امداد رسانی را انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: توسعه و تقویت مشارکت طلاب در تصمیم گیری ها و فعالیت ها در پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر می تواند نقش مهمی را داشته باشد .

حجت‌الاسلام علی اکبر جعفری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان نیز در ادامه گفت، خانه های هلال با برگزاری دوره های  آموزشی و ارتقای فرهنگ امدادی و داوطلبی بر پایه اصول و اهداف سازمانی و با تکیه بر آموزه های دینی، بسیار ارزشمند می باشد و از نمایان شدن تاثیرات این خدمات در سال‌های آتی خبرهای خوبی خواهیم شنید.

جعفری یاد آور شد: جمعیت هلال احمر یک نهاد عام المنفعه  است که با انجام کارهای خیر خواهانه به همه نشان داد این مهم برگرفته از آموزه های دینی و درس های بزرگ ائمه اطهار می باشد .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان تصریح کرد: حوزه های علمیه سیره علمای دینی را ادامه می دهند چرا که این سیره توسط ائمه اطهار به بشریت ارمغان داده شده است و طلاب بزرگوار در این عرصه با فراگیری آموزش های لازم که توسط جمعیت هلال احمر ارائه می شود می توانند به عنوان نیروی بسیار ارزشمند در این عرصه خدمات رسانی کنند.

4006001/17/2022 4:19:53 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/01/202201100866626939_Thum.jpg