Print Logo
سه‌شنبه 21 دی 1400 ساعت 19:02

برگزاری هفتمین جلسه شورای فرهنگی هلال احمر زنجان


هفتمین جلسه شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر استان زنجان با حضور مدیر عامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و اعضای شورای فرهنگی هلال احمر زنجان، روز چهارشنبه ۱۵ دیماه در برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی جمعیت در زنجان، حجت الاسلام جواد نصیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان و رئیس شورای فرهنگی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: نعمت عافیت و سلامتی بسیار مهم است هر چند که تا زمانی که وجود دارد و در اختیار داریم قدر آن را نمی دانیم، اما چون از دست رفت تازه متوجه اهمیت آن می شویم .
وی افزود: جمعیت هلال احمر استان دارای شوراها و کمیته های زیر مجموعه شورای فرهنگی شامل امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و عفاف و حجاب می باشد که با توجه به شرح وظایف، اهداف و برنامه ها، به بهترین شکل ممکن به فعالیت مشغول هستند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان زنجان در خصوص اهمیت تشکیل شورای فرهنگی گفت: این شورا با هدف استفاده از نظریات و تجربیات معاونین و کارشناسان مربوطه در عرصه فعالیت های فرهنگی، در هلال احمر تشکیل شد و می تواند رویکرد مثبت خود را با همفکری و تولید محتوای کارشناسی در حوزه های مختلف در استان تهیه و تدوین نماید. 
در ادامه این نشست، دکتر موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هم در سخنانی، شورای فرهنگی را به عنوان مرکز ثقل سیاست گذاری و برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی در جمعیت توصیف و اظهار کرد: این فعالیت ها باید به گونه ای باشد که بصیرت دینی و بینش فرهنگی را در کارکنان، اعضاء و داوطلبان تقویت نماید.
موسوی در همین زمینه بر اهمیت مقوله فرهنگ تاکیدکرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، فرهنگ مانند هوایی است که آن را تنفس می کنیم و به همین منظور باید بهترین ایده ها و خلاقانه ترین نظریات معطوف به حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ عمومی در سطح جامعه و فرهنگ سازمانی در دستگاه های اجرایی باشد.
در هفتمین جلسه شورای فرهنگی، ۷ مصوبه در خصوص فعالیت ها و اقدامات فرهنگی به تصویب رسید.