Print Logo
چهارشنبه 15 دی 1400 ساعت 17:37

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر


مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی در نمازخانه ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در این مراسم که جمعی از مسئولان و کارکنان جمعیت حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین معزی به تبیین ابعاد مختلف سیره حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها) پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) در نزد پروردگار، گفت: حضرت زهرا (س) اسوه دو عالم در اخلاق و انسانیت است. تاریخ‌نویسان در روایاتی مشهور سوم جمادی الثانی 95 روز پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) تاریخ شهادت ایشان دانستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب ضمن اشاره به شان نزول آیاتی همچون آیه مباهله، سوره هلْ أتی  و  سوره کوثر به جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) در نزد پروردگار پرداخت و گفت: فاطمه(س) سیده زنان عالم است که خیر کثیر و عصاره همه خوبی‌هاست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنان خود در خصوص فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره (س) به لقب «حجت امامان» اشاره و خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) عصاره خلقت هستند و بهترین الگو برای همه جهانیان می باشند، خداوند سوره مبارک کوثر را در عظمت ایشان نازل می‌فرماید و این کوثر تا قیامت جاری و ماندگار است.

وی با تاکید بر اخلاق  و خوش‌رویی به بیان روایات متعدد از سیره و زندگی ائمه اطهار در این خصوص پرداخت و افزود: اسلام دین اخلاق و صفات برجسته انسانی است.

 نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش دیگر سخنان خود، دیگری خواهی و مقدم‌شمردن دیگری بر خود را از صفات بارز حضرت زهرا (س) دانست و اضافه کرد: امام حسن مجتبى (ع)‌ بارها مشاهده کردند مادرشان همواره براى دیگران دعا مى‌کند و براى خویش، هیچ دعایى نمى‌کند. این نگاه و این سیره به عنوان یک الگو برای فعالیت‌ امدادی محسوب می شود و مکتب اهل بیت(ع)، مکتب مهربانی و خیرخواهی برای دیگران است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) مبنی بر این که از دنیای شما سه چیز را دوست دارم، خواندن قرآن، بهره بردن از وجود پیامبراکرم(س) و کمک در راه خدا افزود: در سیره حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین (ع) می‌بینیم که بزرگان همواره نیازمندان، مساکین، یتیمان و اسرا را بر خود مقدم می‌داشتند و از مال خود در راه آنان بذل و بخشش می‌کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر، در ادامه انفاق در راه خدا را، ایثار و از خودگذشتن در راه خدا و دیگری را بر خود مقدم دانستن از صفات برجسته حضرت زهرا(س) برشمرد و افزود: گذشت از مال و جان برای رضای خدا از نشانه‌‌های مومن است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر، همچنین از اهتمام‌ معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه و کارکنان جمعیت هلال احمر در برگزاری مراسم‌های مذهبی قدردانی کرد. 

در ادامه این مراسم نیز محمد حسین پویانفر، مداح اهل بیت (علیهم السلام) در رسای حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) به مرثیه سرایی و سینه زنی پرداخت.