Print Logo
معاون فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی دوشنبه 13 دی 1400 ساعت 18:05

شهدا چراغ راه ما هستند


حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فجری در مراسم افتتاح اردوهای راهیان نور و تحلیف ۲۰ هزار عضو جوان این جمعیت به سازمان‌های امداد و نجات و داوطلبان گفت: شهداء بهترین الگو و اسوه هستند و جوانان باید در زندگی خود یکی از شهدا را به عنوان الگوی خود برگزینند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین فجری در آیین افتتاح اردوهای راهیان نور و تحلیف اعضای جوان جمعیت هلال‌احمر در حسینیه یادمان شهدای گمنام شلمچه ضمن گرامیداشت یاد امدادگر شهید «قربانعلی عادل نژاد» که ۳۹ سال پیش در شلمچه به مقام شهادت نائل شد، گفت:  از منظر قرآن مجموعه فراز و نشیب انسان به سه مرحله مرحله ضعف کودکی، مرحله شور و نشاط جوانی و مرحله ضعف پیری تقسیم می شود. 
وی در ادامه‌ جوانی را بهترین مرحله از زندگی دانست و افزود: باید قدر این لحظات تان را بدانید چرا که وقتی از این مرحله بگذرید حسرت بازگشت به این دوران را خواهید داشت.
معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، نیازمندی به الگو در زندگی را یکی از نیازهای فطری انسان‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: این نیاز در جوانان تجلی خاصی دارد، لذا مشاهده می‌شود که جوانان برخی از سلبریتی‌ها، بازیگران، ورزشکاران و ... را به عنوان الگو برمی‌گزینند و تلاش می کنند که آنها را اسوه قرار دهند، اما به نظر می رسد هیچ الگویی بهتر از شهدا نیستند.
حجت الاسلام والمسلمین فجری در تبیین این موضوع اضافه کرد: اینها چراغ راه ما هستند، لذا توصیه می‌کنم جوانان در زندگی خود یکی از شهدا را به عنوان الگوی خود برگزینند و با مطالعه زندگی نامه و وصیت‌نامه آنان، زندگی و رفتار خود را شبیه آنان سازند.
وی در ادامه راهیان نور را از مهمترین حرکت‌ها و تشکل‌هایی دانست که زمینه ساز تجدید عهد و پیمان با شهداستت و افزود: مطمئن باشید که شهدا هم دست ما را خواهند گرفت و از مشکلاتی که در زندگی با آنها مواجه می شویم، رهایی می‌بخشند.
معاون فرهنگی و امکر آموزشی و پژوهشی حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر با تشریح این موضوع  افزود: هرکس که مشکل لاینحل و سختی دارد می تواند به یکی از شهدایی که به او تعلق و علاقه دارد متوسل شود و از او کمک بخواهد و دیگر  اینکه کار خیری انجام دهد و صدقه ای در راه خدا بپردازد تا خداوند گره از کار وی باز کند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین فجری درپایان خاطرنشان کرد: البته لازم است عرض کنم که هر کاری که در جمعیت هلال احمر انجام می شود صدقه و کار خیر است و این که شما به کمک آسیب دیدگان می شتابید، بزرگترین کار خیر و صدقه است و باید تلاش کرد که در اقدامات و فعالیت ها با نیت خدایی انجام شود.