Print Logo
یکشنبه 5 دی 1400 ساعت 17:28

امضاء تفاهم نامه همکاری هلال احمر و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه زنجان


تفاهم‌نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر زنجان و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان امضاء شد.

به گزارش پایگاه‌اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، موضوع اصلی این تفاهم‌نامه مشترک، گسترش خانه‌های هلال و حمایت از افزایش تاب آوری در جامعه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در مراسم امضاء این تفاهمنامه گفت: چنانچه بتوانیم از ظرفیت عظیم طلاب در بخش آموزش استفاده کنیم  با توجه به جایگاه این قشر در جامعه بسیار مهم خواهد بود و اثر بخشی و ضریب نفوذ آموزش های هلال احمر را  توسعه و افزایش خواهد داد.

سید قاسم موسوی افزود: برای روحانیون و خانواده‌های آنان دوره‌های آموزشی با هماهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ارائه می دهیم و این مهم را معاونت آموزش هلال احمر استان زنجان در اولویت قرار می‌دهد.

وی ترویج و توسعه فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی و کمک به امر سلامت جامعه در قالب برنامه‌ریزی طرفین را از دیگر اهداف تفاهم نامه هلال احمر استان با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان برشمرد.

خانه هلال پشتوانه قوی برای مرکز خدمات حوزه‌

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان زنجان نیز در ادامه این مراسم تصریح کرد: راه اندازی خانه هلال پشتوانه قوی برای این مجموعه است تا بتوان از ظرفیت‌های هلال احمر استفاده نمود.

حجت الاسلام تربعلی صبری‌نیا افزود: هر حادثه‌ای تذکری برای بشریت است و امیدوتریم هیچ بلایی اتفاق نیفتد اما با توجه به ظرفیت های موجود در هلال احمر و حوزه‌های علمیه می توانیم در زمان حوادث، خدمات بهتری را ارائه نمائیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا در مسیر پیش رو و رسالت حوزه‌های علمیه،  به وظایف خود عمل کنیم و خوشبختانه ارتباط تنگاتنگی با دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان وجود دارد و همواره از راهنمایی های این عزیزان بهره برداری شده است.

40060012/26/2021 5:18:23 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/12/202112100729064192_Thum.jpg

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان هم در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری به معنی و تفسیر آیه 17 سوره مائده اشاره کرد و گفت:  "آنان که گفتند: خدا، همان مسیح پسر مریم است، قطعاً کافر شدند" که متاسفانه این اعتقاد هنوز هم در برخی از کشورها وجود دارد.

حجت الاسلام جواد نصیری به پاسخ قرآن به این افراد اشاره کرد و ادامه داد: اى پیامبر! به آنان بگو: اگر خداوند اراده کند که مسیح پسر مریم و مادرش و هر کس در زمین است همگى را هلاک کند، چه کسى در برابر (قهر) او از خود چیزى دارد؟ حکومت آسمان‏ ها و زمین و آنچه میان آنهاست از آن خداست، هر چه را بخواهد مى ‏آفریند و خداوند بر هر چیز تواناست.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) اظهارداشت: تفسیر و تحلیل های قرآن معقول بوده خداوند بر همه چیزآگاه است و قدرت الهى، محدود به نظام خاصى نیست. اسلام با کفر، شرک و خرافه در هر مکتبى که باشد مخالف است.