Print Logo
پنج‌شنبه 2 دی 1400 ساعت 09:53

اجرای طرح یلدانه با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر قم


طرح یلدانه هلال‌احمر استان قم با توزیع 313 بسته معیشتی میان خانواده‌های آسیب پذیر و متاثرین از بیماری کرونا در قالب طرح مواسات، همدلی و کمک مومنانه از سوی جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، این برنامه با حضور حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم، بهرامی مدیرعامل، حجت الاسلام فقیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین جمعیت هلال احمر استان قم و جمعی از داوطلبان و خیرین در سالن شهدای امدادگر هلال احمر برگزار شد.

جمعیت هلال احمر استان قم  به منظور پاسداشت آئین سنتی شب یلدا طرح ملی یلدانه  را که از جمله طرح‌های عام‌المنفعه و نوع دوستانه هلال احمر است برای چهارمین سال متوالی اجرا  نمود که با توجه به شیوع بیماری کرونا و در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در قالب طرح مواسات، همدلی، کمک مومنانه، مراسم توزیع 313 بسته معیشتی میان خانواده‌های آسیب پذیر و متاثرین از بیماری کرونا با حمایت‌های مادی و معنوی خیرین و داوطلبان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: 313 بسته معیشتی به نیابت یاران و برای سلامتی امام زمان (عج) به مناسبت شب یلدا که از سنت های کهن ایرانی است و در سال جاری با یاد و نام فاطمی عجین شده تهیه گردیده است.

وی تصریح کرد: به رسم اینکه در شهر کریمه اهل‌بیت(س) حضور داریم در تمامی برنامه‌های هلال احمر پیوست فرهنگی وجود دارد که امروز این مراسم نیز با توجه به مصادف شدن با ایام فاطمیه،  پیوست فاطمی دارد و حضور خانواده‌های شهدا، شهدای مدافع حرم و شهدای امدادگر، عطر و بوی معنوی به آن داده است.

در ادامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان هم با اشاره به اینکه داوطلبان بهترین سرمایه‌ جمعیت هلال احمر هستند گفت: ارزش وجودی داوطلبان برای سرزمین ما نعمت الهی و منشأ خیر و برکت است و وجودتان در این جایگاه فقط نگرش خودتان نیست بلکه دستگیر خدا شدید و به این جایگاه که توفیق ویژه و فوق العاده ای است دست پیدا کردید.

حجت الاسلام فقیه افزود: اولین داوطلب جهان اسلام و بشریت حضرت علی (ع) و دومین داوطلب در جهان بشریت حضرت فاطمه زهرا(س) است و قدر و منزلت این دو بزرگوار به قدری بالا بود که خداوند سوره‌ "هل اتی" را برای آنها نازل کرد و آنها الگو، ایمان راسخ و شفاعت‌کننده‌ ما در روز قیامت هستند و داوطلبان پیروان چنین شخصیت‌های بزرگی هستند.

وی تاکید کرد: نقش بی‌بدیل داوطلبان بهترین تحقق اهداف عام‌المنفعه هلال احمر است و دست یاری هلال احمر به سوی شماست.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم نیز در این مراسم  اظهار کرد: امسال با شعار "با یکدیگر توقف‌ناپذیر هستیم" روز جهانی داوطلبان در سراسر کشور گرامی داشته شد تا تقدیر و تجلیلی باشد برای خدمات ارزنده‌ داوطلبان و خیرین که در عرصه‌های مختلف همراه جمعیت هلال احمر بودند و بتوانیم به واسطه‌ این روز که البته به صورت نمادین نامگذاری می‌شود، ضمن گرامیداشت این مناسبت، گوشه‌ای از خدمات و زحمات ارزنده‌ شما را به مسئولین ارائه نمائیم.

علیمردانی افزود: در دو سال اخیر که جامعه بشری درگیر بیماری منحوس کرونا بود خیرین و داوطلبان در استان قم خدمات بسیار ارزنده‌ای ارائه کردند که در نوع خود می‌توان گفت این فعالیت‌ها جزء برترین اقدامات در جمعیت هلال احمر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بانک تجهیزات پزشکی امانی هلال احمر با ارائه‌ دستگاه‌های تنفسی، کمک تنفسی از قبیل اکسیژن‌ساز، کپسول اکسیژن، مانومتر، ساکشن و اقلام دیگری که مورد نیاز خانواده‌های بیماران کرونا بود به زعم مسئولین دانشگاه علوم پزشکی به عنوان معین دستگاه‌های بهداشتی و درمانی کمک شد تا خانواده ها بدون دغدغه و نگرانی برای تامین وسایل و مواردی که نیاز داشتند به هلال احمر مراجعه کنند و در طی این دوسال با خدمات شبانه‌روزی اعضا و داوطلبان بیش از 35 هزار نفر از خدمات این بانک بهره‌مند شدند.

معاون امورداوطلبان هلال احمر استان قم به خدمات حمایتی درمانی بلاعوضی که به بیماران و متاثرین از کرونا ارائه شد هم اشاره کرد و گفت: در طول دوسال گذشته بیش از 20 میلیارد ریال بلاعوض در حوزه‌های درمانی و دارویی، ارتز، پروتز و خدمات پاراکلینیکی به بیماران صعب العلاج  و کرونا اهدا شد و در مسیر تحقق اهداف هلال احمر که کاهش آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بود گام های موثری برداشته شد.