Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر شنبه 27 آذر 1400 ساعت 19:24

بالاترین درجه احسان، ایثارگری است


آیین تجلیل از خانواده شهدای امدادگر با حضور حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت، دکتر پورساداتی مشاور امور ایثارگران و تعدادی از خانواده شهدای امدادگر هلال احمر روز شنبه 27 آذر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در این مراسم که در روز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین معزی به  بیان برخی از فضائل اخلاقی برجسته در سیره رفتاری صدیقه کبری (س) پرداخت. 

وی با اشاره به جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) در نزد پروردگار، گفت: حضرت زهرا (س) اسوه دو عالم در اخلاق و انسانیت است. تاریخ‌نویسان در برخی روایات تاریخ شهادت این حضرت را سیزدهم جمادی الأوّل 75 روز پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)  و در روایاتی مشهورتر سوم جمادی الثانی 95 روز پس از ایشان دانستند.

مکتب اهل بیت، مکتب بشردوستی

نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش دیگر از سخنان خود ضمن تسلیت این ایام، دیگری خواهی و مقدم‌شمردن دیگران بر خود را از صفات  حضرت زهرا (س) دانست و اضافه کرد: امام حسن مجتبى (ع)‌ بارها مشاهده کردند مادرشان همواره براى دیگران دعا مى‌کند و براى خویش، هیچ دعایى نمى‌کند.با توجه به این رهنمود که اول دیگران بعد خود انسان، این نگاه و این سیره را باید به عنوان یک الگو برای فعالیت‌ بشردوستانه دانست و مکتب اهل بیت، مکتب بشردوستی، مهربانی و خیرخواهی برای دیگران است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای ایران عزیز افزود: بالاترین درجه احسان در دین اسلام ایثارگری است. شهدا افتخار ملت ایران هستند، چه از نگاه دینی که رتبه و مقام رفیعی دارند و در پیشگاه خداوند زنده هستند و چه از منظر ملی و مردمی که به سبب خدمتی که به جامعه خویش کرده‌اند موجب افتخار می باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب همچنین ابراز امیدواری کرد برنامه دیدار با خانواده معظم شهدا با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور مانند گذشته پیگیری و دنبال گردد.

 ضرورت ترویج فرهنگ شهادت و ایثار

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه به  نقش بی‌نظیر خانواده‌های شهدا به واسطه‌ تربیت این فرزندان و همچنین تحمل، صبر و بردباری آنان در غم از دست‌دادن عزیزان خود اشاره کرد و گفت: خانواده  شهدا در طول این  سال‌ها حماسه‌های جاویدی ساختند که تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد. آنان با صبر و استقامت خود دشواری‌ها را تحمل کردند. این فداکاری و بردباری ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه صبر و استقامت خانواده شهیدان در نظام مقدس جمهوری اسلامی را نتیجه درس آموزی از سیره رفتاری معصومین (ع) برشمرد و افزود: باید در جهت ترویج فرهنگ شهادت باید و ایثارگری کوشید و فعالیت کرد.

وی کتاب حماسه سرخ که به کوشش دفتر امور ایثارگران هلال احمر تهیه و تدوین شده را یکی ازاقدامات تاثیری‌گذار در جمعیت هلال احمر در این عرصه دانست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی همچنین از توجه و  تلاش‌های وافر دکتر پیرحسین کولیوند در پاسداشت مقام و جایگاه خانواده شهدا در بیمارستان خاتم الانبیاء قد دانی کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر، در این مراسم به سالگرد درگذشت آیت الله غیوری، اولین نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز اشاره کرد و خدمات ارزنده ایشان در طول چهار دهه در این مجموعه  و هشت‌سال دفاع مقدس را برجسته و تاثیرگذار خواند.

40060012/18/2021 7:22:09 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/12/202112127653704899_Thum.png