Print Logo
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جمعه 19 آذر 1400 ساعت 19:26

همایش داوطلبان هلال احمر را باید همایش مسئولیت پذیران جامعه نام گذاشت


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت مسئولیت پذیری در کشور گفت: این همایش داوطلبان هلال احمر را باید همایش مسئولیت پذیران جامعه نام گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت در استان قم،  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با حضور در مجمع خیرین هلال احمر استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با اشاره به هفته جهانی داوطلبان هلال احمر اظهار کرد: تردید ندارم حضور در جمع خوبان، نیکوکاران، امدادگران و خیرین که همگی مشمول لطف الهی هستید برای بنده نیز آثاری مثبتی دارد.

وی با اشاره به حدیث « افْعلوا الْخیْر و لا تحْقروا منْه شیْئاً، فإنّ صغیره کبیرٌ و قلیله کثیرٌ... » از حضرت علی بن ابی طالب(ع) بیان کرد: در کار خیر از هرکاری که از دستتان برمی‌آید دریغ نکنید. هر کار خیری را انجام دهید و هیچ کار خیری را کوچک نبینید، چرا که این اعمال نزد خداوند متعال بزرگ جلوه می‌کند و اندک آن فراوان دیده می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه کار خیرتان را منحصر به خودتان نکنید، افزود: در باب کار خیر فرزندانتان هم شریک کنید و اعمال و افعال خیر را به آنان انتقال دهید تا نسل، اقوام و بستگان شما هم در اشاعه و گسترش این فعل خیر شریک باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به موضوع ضرورت گسترش مسئولیت پذیری در جامعه، اذعان کرد: انسانها در مسئولیت پذیری سه دسته هستند؛ نخست کسانی که احساس تکلیف می‌کنند و شانه خالی نمی کنند، که این افراد مسئولیت پذیرند. گروه دوم مسئولیت گریزند یعنی می‌گویند به ما ربطی ندارد و کرونا، سیل، زلزله و ... به مار ارتباطی ندارد و اما گروه نگران کننده دسته سوم هستند که مسئولیت ستیز می باشند. افرادی که نه تنها مسئولیت نمی‌پذیرند یا از مسئولیت فرار می کنند بلکه مانع دیگران می شوند.

وی با اشاره به آیه ۱۹ سوره هود که می فرماید: "یصدّون عنْ سبیل اللّه ویبْغونها عوجًا ..." ادامه داد: شما دور هستید از کسانی که مقابل راه خدا مانع می شوند و راه حق را کج می کنند. شما خیرین، سختی‌ها را به جان می خرید تا کمک‌رسان نیازمندی شوید‌ و بی تردید چه پاداشی بالاتر و بهتر از این که از خداوند متعال پاداش بگیرید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انفاق خیرینی که در روز و شب، در نهان و آشکار خدمت به خلق می کنند، گفت: در آیه ۲۷۴ سوره بقره آمده که « الّذین ینْفقون أمْوالهمْ باللّیْل والنّهار سرًّا وعلانیةً فلهمْ أجْرهمْ عنْد ربّهمْ ولا خوْفٌ علیْهمْ ولا همْ یحْزنون» این یعنی پاداش و جایزه خیرین ویژه و همیشگی خداوند‌ و خیرین عزیز بدانند نه حزنی و اندوهی در گذشته خواهید داشت و نه ترسی در آینده و این پاداش خداوند است به شما می باشد.

وی در پایان با اشاره به استمرار گام برداشتن در مسیر الهی و کمک به خلق به قصد رضایت الهی، اظهار کرد: پاداش شما نیکوکاران در حیات ظاهری که همین دنیا است، تجلیل و تقدیر و آرامش است اما در حیات دائمی، توشه خوبی ذخیره کرده اید  و پاداش خدواند را به همراه دارید.